آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ادعای آمریکا مبنی بر تلاش ایران برای هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , عین الاسد
یک منبع عراقی اعلام کرد که واشنگتن پیامی مبنی بر تلاش برای هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد به بغداد داده و مدعی شده است که مسئولیت تلاش برای هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد به وسیله موشک‌های ایرانی مستقیما با بغداد و تهران است. 

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه عکاظ، یک منبع دولتی عراقی در گفت‌وگو با این روزنامه سعودی مدعی شده است: آمریکا اعلام کرد که هر طرفی که بخواهد پایگاه عین الاسد که در آن نیروهایی آمریکایی حضور دارند را مورد هدف قرار دهد با تمام ابزارهای موجود با آن مقابله می‌کنیم.

 

بر اساس این گزارش آمریکا مدعی شده است که مسئولیت تلاش برای هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد به وسیله موشک‌های ایرانی به طور مستقیم برعهده بغداد و تهران است.

 

این منبع عراقی گفته است که واشنگتن پیام تهدیدآمیزی به بغداد فرستاده است و نسبت به عدم خلع سلاح کردن نیروهای هم پیمان ایران به دولت عراق هشدار داده و گفته است که عدم انجام این مطالبه از سوی بغداد باعث شد تا برای هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد تلاش شود.

 

وی افزود: پیام آمریکا تهدیدی جدی برای بغداد بود و رئیس جمهور آمریکا در این پیام درخواست کرده است که اطراف پایگاه عین الاسد بطور ۲۴ ساعته تحت نظارت باشد.

 

در این گزارش ادعا شده است: تلاش برای هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی عین الاسد ۷۲ ساعت پس از یک نشست مهم آمریکایی- عراقی انجام شده است و یک منبع امنیتی عراقی روز شنبه مدعی شده است که در استان الانبار عراق موشک‌های ایرانی کشف شده است و برای هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد تنظیم شده بودند.

 

این منبع عراقی گفته است: پلیس استان الانبار و نیروهای ارتش عراق توانستند موشک‌هایی را که برای هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد آماده شده بودند را کشف کنند.

 

وی مدعی شده است: تعداد موشک‌ها سه فروند بود که آماده شلیک بودند اما ۱۵ دقیقه قبل از شلیک در منطقه الدولاب از توابع البغدادی واقع در غرب استان الانبار کشف و خنثی شدند.

 

بر اساس این گزارش، پایگاه نظامی عین الاسد بزرگترین پایگاه ارتش آمریکا در عراق به شمار می‌رود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------