آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سفیر فرانسه در واشنگتن:کشورها باید به امضایشان پایبند باشند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , توافق هسته ای
سفیر فرانسه در واشنگتن در واکنش به یادداشت یک روزنامه آمریکایی مبنی بر بی نتیجه بودن حمایت اروپا از توافق هسته ای با ایران، گفت: اروپا به این دلیل از توافق هسته ای حمایت می کند که کشورها باید به امضایشان پایبند باشند. 

به گزارش ایرنا، «ژرار آرو» سفیر فرانسه در واشنگتن در یک پیام توئیتری به یادداشت روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال درباره حمایت اروپا از برجام پاسخ داد.

 

آرو نوشت: اروپایی ها به برجام پایبند هستند، زیرا (1) توافق خوبی است، (2) ایران آن را اجرا می کند، (3) جایگزینی برای نظارت و محدود کردن برنامه هسته ای ایران ندارد، (4) مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل شامل آمریکا است، (5) کشورها باید به امضایشان پایبند باشند.

 

وال استریت ژورنال روز سه شنبه در یادداشتی از سوی هیات تحریریه این روزنامه مدعی شد که اروپایی ها فقط برای نشان دادن اعتبارشان خود را متقاعد کرده اند که به برجام پایبند باشند.

 

این روزنامه سپس با «بیهوده» خواندن حمایت اروپایی ها از برجام، خواستار پیوستن آنان به واشنگتن در اتخاذ رویکردی سختگیرانه تر علیه ایران شد.

 

ادعای این روزنامه در حالی است که وزیران خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس روز پنجشنبه در حاشیه نشست اتحادیه اروپا اعلام کردند کانال ویژه پرداخت اروپا و ایران تحت عنوان «ساز و کار حمایت از تبادلات تجاری ایران و اروپا» INSTEX به ثبت رسمی رسیده است.

 

مقر این گروه در پاریس پایتخت فرانسه مستقر است و مدیر این ساز وکار یکی از کارشناسان بانکی از فرانکفورت آلمان است. انگلیس هم ریاست کمیته نظارت را بر عهده خواهد داشت.

 

همچنین این گروه در آلمان نیز شعبه خواهد داشت. از این سه کشور یک دیپلمات از وزارت امور خارجه در این کانال مالی حضور خواهد داشت.

 

این ساز و کار در گام نخست تجارت کالاهای انسانی (مواد غذایی و دارو) را تحت پوشش قرار می‌دهد، اما پس از آن دامنه اش گسترش خواهد یافت.

 

در پی تاسیس این شرکت از سوی سه کشور اروپایی، دور نخست مذاکرات کارشناسی ایران و کشورهای مؤسس سازوکار حمایت از تبادلات تجاری ایران و اروپا در پاریس برگزار می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------