آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ارتباط تحریم ایران و بحران ونزوئلا با ترامپ، انتخابات 2020 و صاحبان کمپانی های نفتی



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,تحریم ایران
در سال 2018، صادرات نفت خام آمریکا به اروپا، به 430 هزار بشکه در روز رسیده است و این میزان، معادل صادرات نفت ایران به اروپا، پیش از بازگشت تحریمهای آمریکا علیه این کشور است. 

العربی الجدید نوشت:  پس از کاهش صادرات نفت ایران و ونزوئلا به دنبال تحریمهای ایالات متحده، صادرات نفت خام آمریکا افزایش یافته است.

 

به گزارش انتخاب ؛ در ادامه این مطلب آمده است: در سال 2018، صادرات نفت خام آمریکا به اروپا، به 430 هزار بشکه در روز رسیده است و این میزان، معادل صادرات نفت ایران به اروپا، پیش از بازگشت تحریمهای آمریکا علیه این کشور است.

 

پیش بینی می شود که تولید نفت آمریکا در سال 2019 به 12.06 میلیون بشکه در روز برسد، یعنی 1.18 میلیون بشکه بیشتر از سال قبل. این افزایش تولید نفت آمریکا، اپک و دو تولید کننده اصلی آن، یعنی روسیه و عربستان را بر آن داشته است که تولید نفت خود را بین 3 الی 4 درصد کاهش دهند، تا از قیمتها حمایت کنند.

 

رقابت در شمال غرب اروپا شدیدتر است، جایی که انگلیس در سال 2018، 6.5 میلیون تن نفت آمریکا را خریداری کرد و سهم هلند از واردات نفت آمریکا به 5.1میلیون تن رسید.

 

در منطقه مدیترانه، خریداران، یعنی ایتالیا، اسپانیا و فرانسه، نفت خام آمریکا را به نفت ایران و روسیه ترجیح می دهند.

 

به گفته تاجرانی که با یکی از شرکتهای نفتی اروپا کار می کند، این احتمال وجود دارد که نفت خام آمریکا از محبوبیت بیشتری در اروپا برخوردار شود. به نظر می رسد در این شرایط، ایالات متحده طرفی است که بیشترین سود را می برد.

 

در حالی که ایران آمار دقیقی از حجم فعلی صادرات نفت خود ارائه نمی دهد، معاون رئیس جمهور ایران، اسحاق جهانگیری اخیرا اعلام کرده است که در ماههای گذشته، حجم صادرات کشورش به 2.5میلیون بشکه نفت می رسید، اما با اجرایی شدن تحریمهای آمریکا، این میزان کاهش یافته است.

 

در این میان، اقتصاد ونزوئلا نیز با شاخص های فروپاشی درگیر بوده و شاهد کاهش صادرات نفت این کشور است، تا آنجا که این کاهش، ضربه بزرگی به دولتی وارد کرده است که بیش از 96درصد، به واردات نفت خام خود متکی است.

 

این روزها، تولید نفت ونزوئلا به پایان ترین حد خود در سی سال گذشته رسیده است و در حالی که پیش از این، بیش از 3 میلیون بشکه در روز تولید داشت، تولید نفت آن در سال گذشته، تنها به1.33 میلیون بشکه در روز رسید.

 

تام لانگو، تحلیلگر مسائل مربوط به انرژی آمریکا، چند روز پیش در تحلیلی نوشت: استراتژی رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، متکی بر هیمنه بر استراتژی انرژی جهانی از طریق چند محور است، که در آن میان، محاصره گاز روسیه در اروپا و امضای قرارداد شرکتهای آمریکایی با ونزوئلا، در زمینه تولید نفت، قرار دارد.

 

به عقیده تحلیلگران، به نظر می رسد برکناری نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، لازمه اصلی تحقق این هدف ترامپ است؛ چرا که این مساله به شرکتهای آمریکایی فرصت حضور در کشوری غنی از ذخایر نفتی را می دهد. در اینجاست که ترامپ می تواند صاحبان شرکتهایی که در زمینه انرژی فعالیت دارند را در انتخابات آینده با خود همراه کرده و حمایت آن را برای خود جلب کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------