آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

تکذیب دیدار مخفیانه هوک با وزیر خارجه پیشین آمریکا درباره ایران



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , برایان هوک
نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران گزارشات مبنی بر دیدار مخفیانه‌اش با جان کری پیرامون ایران را رد کرد. 

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن، برایان هوک، نماینده ویژه وزارت امورخارجه آمریکا در خصوص ایران گزارشات اخیر را در فضای مجازی مبنی بر اینکه وی به‌طور مخفیانه با جان کری، وزیر امورخارجه پیشین آمریکا پیرامون ایران دیدار کرده است، رد کرد.

 

یک روزنامه نگار و مفسر روز جمعه تصاویری را از برایان هوک در مونیخ در فضای مجازی منتشر کرد و مدعی شد که منابع آگاه به او گفته‌اند که هوک در این تصاویر در حال رفتن به یک دیدار مخفیانه با جان کری و افرادی متشکل از چند مرد و نیروهای امنیتی بوده است که همگی به زبان فارسی صحبت می‌کرده‌اند.

 

چند منبع آگاه با واشنگتن فری بیکن پیرامون این گزارش گفت‌وگو کردند و جزئیات مشابهی ارائه دادند. اظهارات آنها سوالات زیادی را درباره این مسئله به وجود آورده است که چرا یک مقام ارشد دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باید با وزیر امورخارجه پیشین این کشور که نقشی کلیدی در حصول توافق هسته‌ای با ایران داشته و گفته می‌شود پس از خروج ترامپ از این توافق نیز بارها با مقامات ایرانی گفت‌وگو کرده است، دیدار کند.

 

بنا بر این گزارش، جان کری در کنار افراد و مقامات بیشمار دیگری هم اکنون در مونیخ به سر می‌برد تا در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره مسائل جهانی بحث و رایزنی کند. محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران نیز به این شهر سفر کرده است تا در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کند.

 

اما برایان هوک در گفت‌وگو با واشنگتن فری بیکن چنین دیداری را تکذیب کرد و گزارش منتشر شده را ساختگی دانست. وی افزود: واضح است که من در مونیخ با جان کری دیداری نکرده‌ام و هیچ نیاز و دلیلی هم وجود ندارد که در آینده با او دیداری داشته باشم. این اخبار جعلی هستند.

 

همچنین رابرت پالادینو معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا شایعه دیدار هوک با جان کری را تکذیب کرد.

 

به گزارش واشنگتن فری بکن، برایان هوک و کری دیدگاه‌های متفاوتی در خصوص ایران دارند و به همین دلیل شایعه دیدار مخفیانه آنها عجیب به نظر می‌آید. کری از مذاکره کنندگان ارشد آمریکا در جریان حصول توافق هسته‌ای با ایران بود، درحالیکه هوک رویکردی خلاف این دارد و سیاستی را ایجاد کرد که به خروج واشنگتن از این توافق کمک کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------