آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

لاوروف: روسیه، ایران و ترکیه برنامه‌ای برای عملیات نظامی مشترک در سوریه ندارند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,لاوروف
وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تاثیر مثبت نشست آستانه بر روند صلح سوریه، اظهار کرد که عملیات نظامی مشترکی از سوی روسیه، ایران و ترکیه در خاک سوریه رخ نخواهد داد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با تلویزیون ملی ویتنام(VTV)، سی‌سی‌تی‌وی چین و تلویزیون فینیکس گفت: مسکو، تهران و آنکارا هیچ برنامه‌ای برای انجام دادن عملیات نظامی مشترک در سوریه ندارند.

 

لاوروف در این باره تصریح کرد: ما برنامه‌ای برای انجام دادن عملیات نظامی که روسیه، ترکیه و ایران در آن‌ها درگیر باشند، نداریم. روسیه و ایران با دعوت دولت قانونی سوریه در این کشور فعالیت دارند. ترکیه نگرانی‌های امنیتی خود را در نظر گرفته است اما دولت سوریه، حضور نظامی ترکیه را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

 

وی در ادامه اشاره کرد: با این حال، دمشق از نشست آستانه که «یک آتش‌بس واقعی در بیشتر جاهای سوریه را تضمین کرده و موجب ایجاد گفتمان مستقیم میان دولت و گروه‌های مخالف مسلح شد»، حمایت کرد.

 

وی همچنین گفت: آن‌ها (کشورهای غربی)، به اعضایی از گروه‌های مخالف تکیه داشتند که مدت‌ها پیش سوریه را ترک کرده و در خارج از کشور، یا در کشورهای حاشیه خلیج فارس و یا در اروپا زندگی می‌کنند.

 

لاوروف افزود: این نشست آستانه بود که با آوردن طرف‌های در حال جنگ بر سر میز مذاکره، روند تحولات سوریه را معکوس کرد.

 

وی با در نظر داشتن این موضوع تاکید کرد: این مهم‌ترین چیز است، چراکه سرانجام کار، این مردم-نیروهای نظامی سوریه و اعضای مخالفان مسلح- هستند که تحولات میدانی به آن‌ها بستگی دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------