آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آخرین آمریکایی‌هایی که با ظریف دیدار کردند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,محمدجواد ظریف
محمدجواد ظریف صبح روز دوشنبه و ساعاتی پیش از آن که خبر استعفای خود را در صفحه اینستاگرامش مننشر کند، با گروهی از فعالان صلح آمریکایی دیدار کرد. 

به گزارش ایسنا، پیشنهاد برگزاری این ملاقات در حاشیه همایش چندجانبه‌گرایی در سیاست خارجی ایران که روز یک‌شنبه در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد، در جریان دیدار کوتاه میان «مدیا بنجامین» و ظریف مطرح شد. بنجامین همان فردی است که چندی پیش فریادهای «صلح با ایران» او در جریان سخنرانی ضدایران برایان هوک، نماینده ویژه امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا حاشیه‌ساز شد (ویدئو را از اینجا ببینید).

 

بنجامین به همراه گروهی از فعالان مدنی و چهره‌های دانشگاهی مخالف نظام حاکم در آمریکا صبح روز دوشنبه و پیش از شرکت در نشست تخصصی «جنگ و حقوق بشر آمریکایی»، در وزارت امور خارجه کشورمان میهمان ظریف بودند.

 

ظریف در این نشست با تبیین مفاهیم «استقلال» به عنوان اصلی بارز در سیاست خارجی ایران و «امنیت درون‌زا» و متکی به مردم، دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای، جهانی، حقوق بشر و مسأله فلسطین تشریح کرد و به سوالات حاضران پاسخ داد.

 

بنجامین پس از این دیدار مطلبی را در سایت کامن‌دریمز منتشر کرده است. این مطلب به طور مشترک توسط این فعال ضدجنگ و «آن رایت»، دیپلمات سابق آمریکایی که در اعتراض به جنگ عراق از دولت واشنگتن خارج شده است، نوشته شده است.

 

بنجامین و رایت می‌نویسند: ما از استعفای جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در بعد از ظهر دوشنبه عمیقاً متأسف هستیم؛ اتفاقی که ساعاتی پس از دیدار او با هیأت ۲۸ نفری از فعالان صلح آمریکایی به سرپرستی CODEPINK روی داد. ظریف به طور مفصل راجع به این صحبت کرد که مردم ایران تا چه اندازه از توافق هسته‌ای ناراضی شده‌اند و همچنین راجع به فشاری که این امر روی او وارد می‌سازد. او گفت که هنگام امضای این توافق در سال ۲۰۱۵، بیش از ۸۰ درصد ایرانی‌ها حامی آن بودند زیرا امید داشتند که ایران را به جامعه بین‌المللی بازگرداند و اقتصادشان را بهبود بخشد.

 

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,محمدجواد ظریف

 

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,محمدجواد ظریف

این دو می‌افزایند: در مقابل ترامپ از این توافق خارج شد و حتی تحریم‌های بیشتری علیه ایران و هر شرکت بین‌المللی که با این کشور تعاملات اقتصادی داشته باشد، اعمال کرد. حالا فقط ۵۱ درصد ایرانی‌ها معتقدند که توافق هسته‌ای ایده خوبی است زیرا این توافق کمک اقتصادی برای مردم ایران به همراه نداشته است. ظریف نسبت به اروپایی‌ها ابراز ناخرسندی کرد؛ اروپایی‌هایی که می‌گویند می‌خواهند این توافق را نجات دهند اما از ارائه کمک اقتصادی واقعی به مردم ایران سر باز می‌زنند.

 

در ادامه این مطلب آمده است: ما در حالی این نشست را ترک کردیم که به شدت تحت تأثیر دانش ظریف، مهارت‌های دیپلماتیک او و تعهدش برای یافتن راهکارهای مسالمت‌آمیز برای رویارویی با مناقشات -از جمله تلاش‌هایش برای حل بحران یمن- قرار گرفتیم. ما همچنین متوجه وضعیت دشواری که او در آن قرار دارد، شدیم؛ این که او اعتبار خود را برای موفقیت توافق هسته‌ای گرو گذاشته است.

 

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,محمدجواد ظریف

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------