آخرین اخبار سیاست خارجی

هیات اقتصادی پیونگ یانگ ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

هیات اقتصادی کره شمالی به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد یک هیات اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است. به گزارش ایرنا؛خبرگزاری رسمی…

پایان یک تنش دیپلماتیک؛ سفیر جدید فرانسه در راه تهران



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,روحانی  مکرون
روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» امروز (چهارشنبه) در تحلیلی، مبادله سفیران جدید فرانسه و ایران را فرصتی برای پایان یک تنش دیپلماتیک بین پاریس و تهران دانست.

به گزارش ایرنا، لو فیگارو در این تحلیل تصریح کرده است: خبرگزاری فرانسه امروز از منابع رسمی خبر داد که فرانسه و ایران سفیران خود را پس از چند ماه بحران دیپلماتیک مبادله می کنند.

 

به نقل از یک منبع رسمی ایرانی 'بهرام قاسمی' سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز سفیر ایران در پاریس نامیده شده است.

 

روزنامه رسمی دولت فرانسه امروز چهارشنبه حکم «فیلیپ تیه بو» (Philippe Thiébaud) را به عنوان 'سفیر این کشور در جمهوری اسامی ایران' به چاپ رسانده است.

لو فیگارو افزود: روابط بین فرانسه و ایران از تابستان سال 2018 میلادی به یک دوره تنش شدید وارد شد. دو کشور هیچ سفیری در پاریس یا تهران برای بیش از 6 ماه به صورت مستقر نداشتند.

 

امروز سفارت فرانسه در تهران اعلام کرد که «فیلیپ تیه بو» (Philippe Thiébaud) به عنوان سفیر جدید فرانسه در ایران منصوب شد و در هفته های آینده فعالیت خود را در تهران آغاز خواهد کرد.

 

این روزنامه فرانسوی افزود: فرانسه یکی از سه کشور اروپایی (با آلمان و انگلیس) است که بر ای نجات توافق هسته ای ایران در سال 2015 تلاش می کنند که با تصمیم ایالات متحده برای خروج از این پیمان خدشه دار شده است.

 

ایران در عین حال تلاشهای این سه کشور اروپایی را به طور عمده در حفظ توافق برجام ناکافی می داند.

 

به گزارش ایرنا، تبادل سفرای جدید تهران - پاریس در حالی صورت می گیرد که هر دو کشور 6 ماه است که سفیر مستقر ندارند.

 

تیه بو در سال های گذشته نماینده پیشین فرانسه در آژانس بین المللی انرژی اتمی و مدیر اسبق روابط بین الملل کمیسیون اتمی این کشور بوده است.

 

وی از سال 2011 تا 2014 میلادی نیز سمت سفیری فرانسه در پاکستان و از سال 2005 تا 2009 نیز سفیری فرانسه در کره جنوبی را بر عهده داشته است.

 

این دیپلمات فرانسوی، با توجه به سابقه فعالیت در نهادهایی چون آژانس بین المللی انرژی اتمی و کمیسیون اتمی فرانسه، یک کارشناس حوزه مسائل هسته ای محسوب می شود ضمن اینکه به خاطر تصدی سفارت فرانسه در پاکستان و کره جنوبی، از جمله دیپلمات های آشنا به مسائل منطقه آسیا شناخته می شود.

 

پیش از تیه بو، «فرانسوا سنمو» سفیر فرانسه در تهران بود.

 

ماموریت سنمو 27 تیر سال 1397 پس از 28 ماه به پایان رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------