آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

مقام اسرائیلی با بیان اینکه تل آویو سعی دارد با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد، گفت اسرائیل تصمیم خواهد گرفت که در چه زمانی، در چه مکانی و…

انتقاد شدید ایران از نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی، عربستان و حامیان آن‌ها



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,اسماعیل بقایی
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، طی سخنانی در اجلاس چهلم شورای حقوق بشر، کشتار سازمان‌یافته مردم فلسطین و یمن و به قحطی کشاندن مردم بی‌گناه، بویژه زنان و کودکان را مایه ننگ بشریت خواند و فروشندگان تسلیحات به عربستان و رژیم صهیونیستی را شریک جنایات ارتکابی معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، اسماعیل بقایی با اشاره به جایگاه رفیع مفهوم حقوق بشر، از رفتار سیاسی و برخورد دوگانه برخی کشورها در سوءاستفاده از حقوق بشر جهت اعمال فشار بر کشورهای مستقل انتقاد کرد.

 

بقایی، نقض حقوق بشر در مقیاس کلان در نتیجه اشغالگری، تجاوز خارجی و مداخلات غیرقانونی را زمینه ساز بازتولید و استمرار نقض‌های گسترده حقوق بشر در کشورهای منطقه دانست و خواستار مواخذه طرف‌هایی شد که برای پیشبرد اهداف سیاسی و اقتصادی کوته‌بینانه خود منطقه را تبدیل به انبار تسلیحات کرده و به بی ثباتی و رشد افراطی‌گری دامن می‌زنند.

 

وی با انتقاد از سیاست‌های حقوق بشری آمریکا و انگلیس و برخی دیگر از کشورهای اروپایی از جمله دانمارک در ارسال سیل‌آسای انواع تسلیحات به منطقه خاورمیانه، تاکید کرد که آنها بدلیل انجام اینگونه اقدامات و حمایت از اعمال سبعانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و نیز جنایات عربستان سعودی علیه مردم بی گناه یمن، باید پاسخگو باشند.

 

انتقاد از دانمارک به خاطر میزبانی از گروه‌های تروریستی که مسبب قتل و کشتار مردم ایران بوده‌اند و فروش سلاح به عربستان سعودی که تشدید فاجعه انسانی در یمن را بدنبال داشته، از دیگر محورهای مطروحه در سخنان نماینده ایران بود.

 

بقایی همچنین ضمن انتقاد شدید از تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه کشورها از جمله علیه ملت ایران، آثار و تبعات اینگونه اقدامات به ویژه از حیث محدودسازی دسترسی بیماران و کودکان به دارو و درمان را به مثابه نقض حق بر سلامت و حق حیات دانست و آنها را مصداق جنایت علیه بشریت برشمرد.

 

بر اساس این گزارش، اجلاس چهلم شورای حقوق بشر از ششم اسفند آغاز شده و به مدت چهار هفته ادامه خواهد داشت. در بخش عالیرتبه، بیش از ۷۰ مقام از سراسر جهان شامل رؤسای جمهور، نخست وزیران، وزرای خارجه و …، حضور یافته و سخنرانی کردند.

 

در روز نخست اجلاس همچنین لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور در بخش پانل اصلی شورای حقوق بشر بعنوان یکی از سه سخنران اصلی (در کنار رئیس مجمع عمومی سازمان ملل و کمیساریای عالی حقوق بشر) سخنرانی کرد.

 

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در صحبت‌های خود، حفظ و ارتقای حقوق بشر را مستلزم تقویت چندجانبه‌گرایی و احترام به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل دانست و نسبت به تبعات خطرناک یکجانبه‌گرایی بر حقوق بشر هشدار داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------