آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پمپئو: در سلب توانایی اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی ایران سرسخت خواهیم بود



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وزیر امور خارجه آمریکا
وزیر امور خارجه آمریکا در پی بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر متهم کردن چند شخص و نهاد ایرانی که ادعا می‌شود با برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران مرتبط هستند و همچنین اعلام گروه جدیدی از تحریم‌ها علیه این اشخاص و نهادها، بر سیاست خصمانه فشار حداکثری آمریکا علیه ایران تاکید کرد. 

به گزارش ایسنا، در حالی که برنامه هسته‌ای ایران سال‌هاست تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای قراردارد و این نهاد حقوقی همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده است و توافق بین المللی سیاسی درباره این برنامه موسوم به برجام را آمریکا نقض کرده است، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در صفحه توئیتر خود با اشاره به تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ۱۴ شخص و ۱۷ نهاد ایرانی، اظهاراتی خصمانه علیه ایران را مطرح کرده و نوشت: "کمپین فشار حداکثری ما علیه ایران با تحریم‌های امروز (روز جمعه) علیه مواردی که در برنامه هسته‌ای حکومت ایران مشارکت داشتند از جمله دانشمندان اسبق در زمینه تسلیحات هسته‌ای، ادامه می‌یابد. ما در راستای سلب توانایی اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی و تمام اقدامات غیرقانونی آن سرسخت خواهیم بود".

 

به گزارش ایسنا، این اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که پایبندی ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای برای چهاردهمین بار در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید شده است. آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۸ در پی سیاست‌های کارشکنانه خود از توافق هسته‌ای ایران که با سال‌ها مذاکره بین‌المللی حاصل شده بود، خارج شد و تحریم‌هایی یک‌جانبه را علیه ایران اعمال کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------