آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نتانیاهو: جامعه بین‌الملل یکپارچه علیه ایران بایستد

«جامعه بین‌الملل در برابر این تجاوز ایران که صلح جهانی را تهدید می‌کند، یکپارچه بایستد. ایران به طور مستقیم و از طریق نیرو‌های نیابتی خود، حماس و دیگران، در حال انجام یک…

تاکید روسیه و لبنان بر لزوم راه‌حلی منصفانه برای مساله هسته‌ای ایران



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,روسیه و لبنان
روسای جمهور روسیه ولبنان در دیدار با یکدیگر در بخشی از مذاکرات خود تاکید کردند که مساله برنامه‌ هسته‌ای ایران باید به گونه‌ای منصفانه حل و فصل شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه منتشر شده در روز گذشته پس از دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با مایکل آنون، همتای لبنانی‌اش مطرح شد: " رؤسای جمهور با در نظر گرفتن حق قانونی جمهوری اسلامی ایران برای فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز منطبق با معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای، خواستار راه‌حلی منصفانه برای مساله هسته‌ای ایران شدند".

 

به گزارش ایسنا، آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۸ به طور یک‌جانبه از توافق هسته‌ای ایران که پس از سال‌ها تلاش و مذاکره دیپلماتیک، میان ایران و قدرت‌های جهانی انجام شده بود خارج شد و سپس در ماه نوامبر ۲۰۱۸ تحریم‌هایی را که در اثر این توافق لغو شده بودند، دوباره بر ایران اعمال کرد.

 

تحریم‌های آمریکا و به چالش کشیدن پایبندی سایر کشورهای متعهد به توافق هسته‌ای ایران با ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای در حالی به میان می‌آید که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اسفند ۱۳۹۷ برای چهاردهمین بار در گزارشی از تأسیسات هسته‌ای ایران، پایبندی آن را به تعهدات خود در توافق هسته‌ای اعلام کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------