آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ترامپ چگونه جزایر ایرانی خلیج فارس را محبوب عام و خاص کرد؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ترامپ
یک مدیر هتل با اشاره به آغاز تعطیلات سال نو می‌گوید سال گذشته نیز در نوروز ظرفیت هتل ما تکمیل شد. اما امسال سایر ویلاها و اتاقها نیز با کاهش دما در ماه نوامبر با افزایش سی درصدی تقاضا کاملا پر شده‌اند.

بلومبرگ نوشت: همه ساله در آستانه سال نوی ایرانی، حیات وحش نادر و دره‌های چشمگیر، موجب جذب گردشگران بسیار به هتل ها در جزیره قشم می‌شود. افزایش تعداد مسافران در سال جاری مرهون اقدامات ترامپ نیز است. تصمیم او مبنی بر خروج از برجام در ماه می ۲۰۱۸ موجب شد ریال ایران ارزش خود را از دست بدهد که در پی آن با کاهش قدرت خرید مردم، رفتن به سفرهای پرهزینه خارجی نیز برای اکثر مردم ناممکن شد. در حالی که افزایش قیمت‌ها و کمبود کالاها زندگی را برای بسیاری از مردم دشوار کرده است، جزیره دلفین شکل قشم در خلیج‌فارس با پررونق‌ترین فصل خود مواجه شده است.

 

به گزارش  انتخاب ؛ در ادامه این مطلب آمده است:  یک مدیر هتل با اشاره به آغاز تعطیلات سال نو می‌گوید سال گذشته نیز در نوروز ظرفیت هتل ما تکمیل شد. اما امسال سایر ویلاها و اتاقها نیز با کاهش دما در ماه نوامبر با افزایش سی درصدی تقاضا کاملا پر شده‌اند.

 

او می‌گوید در تمام جزیره همین وضعیت قابل مشاهده است. جزیره قشم که یک منطقه آزاد تجاری و بازار فروش کالاهای الکترونیک و پوشاک خارجی به قیمت ارزان تلقی می‌شود، انتظار می‌رفت از انعقاد توافق هسته‌ای برجام و لغو تحریم‌ها در سال ۲۰۱۵ نیز بیشترین بهره را ببرد. یکی از مقامات می‌گوید در آن زمان به علت هیجان ناشی از باز شدن درهای بازار ۸۰ میلیونی ایران، بانک‌های چینی، روسی و ژاپنی نیز تمایل خود برای افتتاح شعبه در این منطقه را اعلام کردند.

 

اقدام ترامپ این امیدها را به یأس تبدیل کرد اما گردشگری راه نجات اقتصاد این جزیره شده است. یکی از دیدنیهای قشم، دره ستارگان می‌باشد که دره‌های طبیعی چشم نوازی دارد و همچنین جنگل‌های حرا و دهکده‌های ماهیگیری در کنار سواحل شنی. این جزیره سال‌های متمادی میزبان گردشگران ایرانی و تعدادی از مسافران خارجی بوده است. «لونلی پلنت»، قشم را موهبتی برای دوستداران طبیعت می‌نامد و یونسکو نیز در سال ۲۰۱۷ آن را به عنوان یک ژئوپارک جهانی پذیرفت.

 

چشم‌اندازهای این جزیره ممکن است برای طبقه متوسط ایران که تعطیلات سال‌های گذشته خود را در ترکیه، دوبی، مالزی و تایلند می‌گذراندند چندان دلپذیر نباشد اما در شرایط فعلی هزینه آن برای آنها قابل پرداخت است. پس از وضع تحریم‌های آمریکا، خطوط هوایی بزرگ مانند ایرفرانس و بریتیش ایرویز به علت اقتصادی نبودن ادامه کار در ایران پروازهای خود به تهران را لغو کردند. خط پروازی ارزان فلای دوبی نیز پرواز به تهران را لغو کرده است.

 

ولی تیموری معاون سازمان میراث فرهنگی ایران، اعلام کرد که میزان تورهای خارجی در آژانس‌های مسافرتی ایران شصت درصد کاهش یافته و مقامات به دنبال ترویج مسافرت‌های داخلی به جای آن هستند. اتحادیه هتل‌داران ایران نیز می‌گوید که مناطق جنوبی مانند کیش، قشم و کرمان محبوبیت بیشتری میان مسافران داخلی دارد. هتل کوچک حمزه محمدی در نزدیکی سواحل قشم نیز با افزایش چهل درصدی مسافران مواجه است.

 

او می‌گوید که در فصل زمستان معلوم شد مسافران بیشتری از مناطق شمالی مانند تبریز و مشهد خواهیم داشت. مسافران نسبت به گذشته بیشتر برای گردش می‌آیند و نه خرید. بسیاری از مردم نیز از مسافرت صرفنظر کرده‌اند. نظرسنجی‌ های اخیر نشان داده که چهل درصد مردم ایران هیچ برنامه‌ای برای مسافرت نوروزی ندارند. چهل و پنج درصد نیز گفته‌اند که مسافرت داخلی را مدنظر دارند و تنها دو درصد اعلام کردند که قصد مسافرت خارج از کشور دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------