آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پمپئو: دولت آمریکا فشار بر ایران را ادامه خواهد داد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,پمپئو
وزیر امور خارجه آمریکا با طرح ادعای بی‌اساس ارتباط ایران با القاعده گفت که دولت ترامپ فشار بر ایران را افزایش خواهد داد. 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا روز چهارشنبه در جلسه‌ای با کمیته امور خارجی مجلس سنا گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فشار بر ایران را افزایش خواهد داد.

 

وی با این حال به سوالات پیرامون برنامه دولت درباره احتمال تمدید معافیت از تحریم‌های نفتی ایران پاسخی نداد.

 

پمپئو گفت که هیچ اخباری درباره اینکه واشنگتن قصد دارد معافیت از تحریم‌های ایران را تمدید کند یا نه، ندارد.

 

وی افزود: من تنها می‌توانم به جهان اطمینان دهم که رئیس جمهور ترامپ به افزایش فشار بر ایران ادامه خواهد داد تا رفتار آنها تغییر کند.

 

چند سناتور جمهوری‌خواه در این کمیته، ازجمله سناتور تد کروز از پمپئو خواستند تا این معافیت‌ها را پس از پایان دوره فعلی در ماه آینده (میلادی) ادامه ندهند، چراکه فروش نفت ایران حتی به صورت محدود درآمدهای میلیارد دلاری برای آن به همراه دارد.

 

وزیر امورخارجه آمریکا در پاسخ به این درخواست گفت: ما درباره هدفمان برای به صفر رساندن فروش نفت ایران در سریع‌ترین زمان ممکن شفاف بوده‌ایم و به این روند ادامه خواهیم داد.

 

این اظهارات پمپئو دو روز پس از آن بیان شده است که کاخ سفید در اقدامی بی‌سابقه نام سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد که پاسخ متقابل ایران را در پی داشت. جمهوری اسلامی نیز فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به سنتکام را در فهرست گروه تروریستی اعلام کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------