آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزیرخارجه فرانسه: اروپا مصمم به حفظ برجام است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , وزیرخارجه فرانسه
وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد: به دنبال تصمیم آمریکا در خروج از توافق هسته ای برجام که باعث تاسف ما شد، اروپا تا زمان احترام جمهوری اسلامی ایران به این توافق، تصمیم به حفظ آن دارد. 

به گزارش ایرنا، 'ژان ایو لودریان' شامگاه جمعه در گفت وگو با رسانه ها در پاسخ به این سوال که بعد از تصمیم آمریکایی ها در اعلام کردن سپاه انقلاب اسلامی به عنوان تروریست خارجی با توجه به نقش برتری که در اقتصاد ایران دارد، به شرکت‌های فرانسوی که مایل به تجارت با ایران برای اجرای طرح‌هایشان دارند چه توصیه ای دارید ، افزود: روابط اقتصادی با ایران برپایه توافق هسته ای است که زمینه‌های اقدامات برابر یا نابرابر را با این کشور فراهم می کند و براساس مقررات اروپا ترجمه شده است.

 

وی گفت: بعد از خروج آمریکا از توافق هسته ای و اعمال تحریم ها روی ایران که باعث تاسف ما شد، اروپا تصمیم به حفظ برجام دارد تا زمانی که ایران به تعهد خود عمل کند.

 

وی ادامه داد: در قالب همکاری‌های فرانسه، آلمان و بریتانیا، مکانیزم مالی اینستکس اجرا شد که باید زمینه تحقق معاملات مالی را برای شرکت‌ها و بازرگانانی که مایل به برقراری روابط تجاری با ایران هستند آسان کند و در چهارچوب قوانین اروپا باشد.

 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت 97 در سخنانی از خروج این کشور از توافق بین المللی ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران خبر داد. این تصمیم آمریکا با مخالفت صریح اتحادیه اروپا روبرو شد.

 

همچنین 'فدریکا موگرینی' در سخنانی پس از اظهارات ترامپ گفت که اروپا به همکاری با ایران و ماندن در برجام ادامه خواهد داد.

 

تصمیم ترامپ برای خروج از برجام با مخالفت روسیه و چین نیز روبرو شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------