آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

بازگشت آمریکا به برجام بدون ایجاد تغییرات اساسی در آن، خطرناک خواهد بود



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,آموس یادلین
آموس یادلین، رئیس پیشین سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل، در واکنش به درخواست شماری از چهره‌های حزب دمکرات آمریکا درباره پیوستن دوباره واشینگتن به برجام گفت که باید به جای آن، برای رسیدن به توافق تازه‌ای با ایران تلاش شود که تهران را کاملا کنترل کند. برنی سندرز، کامالا هریس و الیزابت وارن، سناتورهای دمکرات، و همچنین دو نامزد دیگر دمکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکا، گفته‌اند که اگر در انتخابات پیروز شوند، واشینگتن به برجام باز می‌گردد. 

به گزارش  انتخاب ؛ یادلین که ریاست اندیشکده امنیت ملی اسرائیل را عهده دارد، تاکید کرد که دوره محدودیت هسته‌ای ایران مشهور به «بند غروب» باید حداقل به ۳۰ سال افزایش یابد.

 

برنی سندرز، کامالا هریس و الیزابت وارن، سناتورهای دمکرات، و همچنین دو نامزد دیگر دمکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکا، گفته‌اند که اگر در انتخابات پیروز شوند، واشینگتن به برجام باز می‌گردد.

 

به گزارش جروزالم پست، یادلین روز دوشنبه ۲۶ فروردین در صفحه توئیتر خود نوشت، بازگشت به برجام بدون ایجاد تغییرات اساسی در آن، «خطرناک» خواهد بود.

 

به نوشته این نظامی ارشد پیشین رژیم صهیونیستی، «چنین اقدامی تنها نقاط ضعف این توافق را، آن هم در بدترین مرحله زمانی، تشدید می‌کند».

 

وی تاکید کرد باید توافقی تازه به دست آید که برای «همه موضوع‌های مشکل‌آفرین راهکارهای سخت‌گیرانه‌ ارائه کند» و دوره «بند غروب» توافق را «دست‌کم به ۳۰ سال» افزایش دهد.

 

یادلین همچنین نوشت که توافق جدید باید «نظارت جدی‌تر و کارسازتری» بر فعالیت‌های اتمی ایران اِعمال و «امکان تحقیقات عمیق‌تر در مورد ابعاد هسته‌ای برنامه اتمی ایران ایجاد کند» و شورای امنیت نیز باید برنامه موشک‌های بالستیک را زیر نظر قرار دهد.

 

«بند غروب»، که بازه زمانی رفع محدودیت‌های هسته‌ای ایران را تعیین کرده، بر اساس برجام ۱۰ سال است؛ از زمان دستیابی به این توافق در تیرماه ۹۴، حدود چهار سال سپری شده است. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------