آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

گزارش انحرافی درباره ایران، دولت ترامپ را به اختلاف انداخت



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , وزارت خارجه آمریکا
یک رسانه غربی به نقل از منابع آگاه، از مشاجره مقامات دولت ترامپ بر سر گزارشی خبر داد که بخش‎های زیادی از آن به سیاه‎نمایی درباره ایران اختصاص دارد. 

به گزارش مهر، رویترز با استناد به منابع آگاه از بالا گرفتن اختلاف میان نهادهای امنیتی و مقامات وزارت خارجه آمریکا به واسطه انتشار گزارشی خبر داد که در آن سعی به سیاسی‎‎کاری و تحریف ارزیابی‌ها درباره ایران شده است.

 

این درگیری بعد از آن بالا گرفت که در روز سه‌‏شنبه، وزارت خارجه آمریکا گزارشی ۱۲ صفحه‎ای با عنوان «پایبندی به توافق‌ها و تعهدات در زمینه کنترل تسلیحات، منع اشاعه و خلع سلاح» روی وبسایت خود منتشر و بعد آن را حذف کرد.

 

برخی منابع می‌گویند با مطالعه این گزارش که بدون ارائه هیچ گونه توضیحی، مجدداً روز چهارشنبه بر روی وبسایت وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت، این سوال به ذهن خطور می‌کند که آیا دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد با ارائه تاریک‌ترین تصویر ممکن از ایران و با اتکا به اتهامات واهی، مقدمه اقدامی مشابه آنچه جرج دبلیو بوش در سال ۲۰۰۳ و حین حمله به عراق انجام داد را فراهم کند.

 

در این گزارش، هیچ اشاره‏ای به ارزیابی‌ها مبنی بر پایبندی ایران، کره شمالی، سوریه و سایر کشورها به ان‎پی‎تی نشده و به جای این بخش، پنج پاراگراف تحت عنوان «کشورهای محل نگرانی» ارائه شده است.

 

همچنین، این گزارش از ارائه ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص پایبندی ایران به برجام طفره رفته و در عوض، به ذکر ادعاهای واهی بنیامین نتانیاهو نخست‎وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر قصد ایران به ساخت سلاح هسته‌‏ای، پرداخته است.

 

یک منبع آگاه در این باره به رویترز گفت: ظاهراً قرار است این گزارش دیدگاه‌های ترامپ درباره ایران را ارائه کند نه اینکه بازتابی از اطلاعات گردآوری‌شده توسط سازمان‌های اطلاعاتی باشد.

 

اگرچه علت خلاصه شدن گزارش، حذف اولیه آن از وبسایت وزارت خارجه آمریکا و بازگرداندن دوباره آن مشخص نیست اما محتوی حکایت از تلاش آشکار دولت ترامپ برای ایران‎هراسی دارد.

 

گفتنی است گزارش سال گذشته در ۴۵ صفحه ارائه شد و نسخه امسال در مقایسه با آن حجم ناچیزی دارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------