آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

وزارت خارجه روسیه: هدف آمریکا از تحریم ایران تغییر نظام است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وزارت خارجه روسیه
وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه ای اعلام کرد که آمریکا با اعمال تحریم های نفتی در پی تغییر در نظام ایران است. 

به گزارش مهر به نقل از ریانووستی، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا با خروج از برجام، در تلاش است تا جاه طلبی‌های ژئوپلیتیک خود را تحقق بخشد، و مسکو از تمام توان خود استفاده می‌کند تا اجرای صحیح این توافق را تضمین کند.

 

وزارت امور خارجه روسیه گفت: واشنگتن، دیگر این واقعیت را که آنها می‌خواهند اراده خود را به جهان تحمیل کنند، پنهان نمی‌کند. به خاطر تهدید تحریم‌های آمریکا همه کشورها در تلاش هستند تا از ۲ ماه می خرید نفت از ایران را متوقف کنند.

 

این بیانیه افزود: این کار به منظور محروم کردن ایران از درآمد صادراتی و تضعیف اقتصاد آن انجام می‌شود، زیرا سیاست مستقل تهران بار دیگر آمریکا را آزار داده است، زیرا سیاست‌های ایران از قدرت مطلق آمریکا در یک منطقه مهم منطقه خاورمیانه جلوگیری می‌کند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: علیرغم تأیید منظم آژانس بین المللی انرژی اتمی که تهران دقیقاً تمام الزامات برجامی را برآورده کرده است، واشنگتن به طور غیرقانونی این کشور را به ساخت مخفیانه موشک‌های هسته‌ای متهم می‌کند. هدف آنها به حداکثر رساندن فشار خارجی بر ایران، بر خلاف قوانین بین المللی، به منظور دستیابی ایجاد تغییر از بیرون در یک کشور مستقل است.

 

گفتنی است که آمریکا اعلام کرده است که از ابتدای ماه می تمامی معافیت‌های تحریمی برای خرید نفت ایران، لغو خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------