آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

اروپا : شاید دوباره ایران را تهدید کنیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,اتحادیه اروپا
خبرنگار روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال خبر داد که هنوز واکنش اتحادیه اروپا به تصمیم احتمالی ایران برای کاهش تعهدات خود در برجام مشخص نیست.

 خبرنگار وال‌استریت ژورنال خبر داد که یک مقام اروپایی که فرانسوی نیست گفت تا زمانی که معلوم نشود  ایران چه اقدامی درباره برجام انجام خواهد داد، قطعا واکنش اتحادیه اروپا به آن مشخص نخواهد بود.

 

وی افزود: قرار است که سران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در شهر سیلیوی رومانی گرد هم آیند. هنوز موضوع ایران در دستور العمل این نشست قرار ندارد اما در صورتی که ایران تصمیم بگیرد اجرای بخش‌هایی از برجام را تعلیق کند این اقدام قطعا نیازمند پاسخ فوری خواهد بود. سال گذشته سران اتحادیه اروپا در نشست صوفیا اولین واکنش را به خروج آمریکا از برجام دادند.

 

یک مقام فرانسوی روز سه‌شنبه گفت در صورتی که ایران توافق هسته‌ای را نقض کند اروپا آماده باز اعمال تحریم‌ها خواهد بود.

 

به گزارش رویترز، وی افزود: «ما نمی‌خواهیم که تهران فردا اقداماتی را اعلام کند که توافق هسته‌ای را نقض می‌کند چون در این حالت ما اروپایی‌ها مجبور خواهیم بود بر اساس شرایط توافق، به باز اعمال تحریم‌ها بپردازیم.» (جزئیات بیشتر)

 

در پی تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و لغو معافیت‌های خریداران نفت، دولت جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته است تا روز چهارشنبه تصمیمات ویژه‌ای را در واکنش به تحریم‌های یکجانبه آمریکا عملیاتی کند.

 

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام وعده دادند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند. این کشورها، علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا تا کنون موفقیتی در اقدامات عملی وعده‌داده شده برای حفظ این توافق کسب نکرده‌اند. 

 

اتحادیه اروپا همچنین علی‌رغم مخالفت با تصمیم آمریکا در زمینه برجام با سایر ادعاهای این کشور در زمینه‌ فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران همسو شده است.

 

 نامه نیوز  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------