آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

مقام آمریکایی: برای اجرای اینستکس، ایران باید FATF را اجرایی کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , اینستکس
خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که شرط اجرایی شدن سازو کار اینستکس، اجرای قانون FATF در ایران است. 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که بعید است قدرتهای اروپایی بتوانند، به تعهد خود مبنی بر عدم ارتباط اینستکس و قانون FATF عمل کنند.

 

فرانسه، انگلیس و آلمان با راه اندازی سازوکاری با نام اینستکس، به دنبال ادامه روابط تجاری خود با ایران بودند.

 

رویترز نوشت که کشورهای اروپایی می‌خواهند اینستکس، مطابق با هنجارهای مالی قانونی تعیین شده توسط کارگروه ویژه اقدام مالی(FATF) باشد.

 

«سیگال مندلکر» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در این خصوص گفت: اجرای این مسئله سخت خواهد بود؛ چرا که از اقتصاد ایران با بخش‌هایی همچون سپاه پاسداران که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، مرتبط است.

 

رویترز در ادامه نوشت که یک مقام اروپایی اعلام کرده است که عدم وجود شفافیت و دقت در سیستم مالی ایران مانع در همکاری این کشور با اتحادیه اروپا است.

 

این مقام اروپایی گفت: ما نگفته ایم که برای اجرای اینستکس باید از FATF پیروی کرد، اما روشن است که هر چیزی که به شفافیت در اقتصاد ایران کمک کند، اجرای اینستکس را تسهیل می‌کند. و ایران تاکنون اقدامی در این راستا انجام نداده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------