آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

چین: باید کاملا به توافق هسته‌ای پایبند بود



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,توافق هسته‌ای
وزرات امور خارجه چین در واکنش به اقدام ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود گفته است که باید به طور کامل به توافق هسته‌ای پایبند بود. 

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، ژنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس خبری روز چهارشنبه (امروز) اعلام کرد که توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ باید به طور کامل اجرا شود و تمامی اعضای آن مسئولیتی دارند که اطمینان حاصل کنند این کار انجام می‌شود.

 

شورای عالی امنیت ملی کشورمان امروز(چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی تعهدات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی نیز طی نامه‌های جداگانه‌ای به سران کشورهای عضو برجام، به کشورهای باقیمانده در برجام ۶۰ روز برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی فرصت داد و تاکید کرد: "در هر زمان که خواسته‌های ما تأمین شود؛ ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت، اما در غیر این صورت، جمهوری اسلامی ایران مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد. "

 

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ایالات متحده از برجام خارج شد، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرد و دیگران از جمله سه کشور اروپایی را برای انجام اقدام مشابه، تحت فشار قرار داد. پس از یک سال شکیبایی، ایران اجرای اقداماتی که ایالات متحده ادامه آن را غیرممکن ساخته، متوقف می‌کند. اقدامات ما در چارچوب برجام است. پنج کشور دیگر باقی مانده در برجام پنجره‌ای در حال بسته شدن برای برگرداندن اوضاع در اختیار دارند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------