آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

معاون فرماندهی ائتلاف ضد داعش ادعای آمریکا درباره "تهدید ایران" را رد کرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ناو آبراهام لینکلن
برخلاف ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر وجود تهدید از سوی ایران علیه منافع آمریکا در منطقه، فرمانده ارشد انگلیسی در ائتلاف ضد داعش تاکید کرد: تاکنون شاهد افزایش گروه‌های مورد حمایت ایران در عراق و سوریه نبوده‌ایم. 

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه گاردین، کریستوفر گیکا، ژنرال ارشد انگلیسی در ائتلاف ضد داعش گفت که هیچ افزایش تهدیدی از سوی نیروهای مورد حمایت ایران در عراق و سوریه مشاهده نشده است. این کاملاً بر خلاف آن چیزی است که واشنگتن برای توجیه تصمیم اخیرش برای استقرار ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن در منطقه مطرح کرده بود.

 

ژنرال گیکا در روزهای اخیر بارها درباره این ادعاهای آمریکا مورد پرسش قرار گرفته است که آیا تهدیدی از سوی گروه‌های شیعی در سوریه و عراق وجود دارد یا خیر. این وضعیت پس از آن به وجود آمده است که آمریکا به تازگی اعلام کرده است یک ناو هواپیمابر را به همراه چند بمب افکن به خاورمیانه اعزام کرده و مدعی شده است که این کار را به منظور آمادگی برای هر گونه حمله از سوی ایران یا نیروهای مورد حمایتش علیه منافع آمریکا در منطقه انجام داده است.

 

این ژنرال انگلیسی در گفت‌وگوی ویدئویی با خبرنگاران از بغداد تصریح کرد: خیر، شاهد هیچ گونه افزایش تهدید از سوی نیروهای مورد حمایت ایران در عراق و سوریه نبوده‌ایم. ما از این حضور آنها مطلعیم به طور قطع آنها و بسیاری دیگر را زیر نظر داریم چراکه این منطقه‌ای است که در آن مستقریم. اگر سطح تهدید افزایش یابد اقدامات محافظتی‌مان را بالا می‌بریم.

 

به نوشته گاردین، اظهارات ژنرال کریستوف گیکا با واکنش سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، ناظر بر عملیات در غرب و مرکز آسیا و شرق آفریقا روبه‌رو شده‌است.

 

سنتکام در بیانیه‌ای مدعی شد: اظهارات اخیر معاون فرماندهی ائتلاف ضد داعش بر خلاف تهدیدهای رویت‌شده و قابل اطمینانی است که به اطلاع نیروهای امنیتی آمریکا و متحدانش رسیده و مربوط به نیروهای مورد حمایت ایران در منطقه است.

 

ژنرال گیکا همچنین به خبرنگاران گفت که تمرکز ائتلاف ضد داعش کماکان روی مقابله با نیروهای باقی مانده از داعش قرار دارد، نه مقابله با ایران.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------