آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

تحلیلگر آمریکایی: اخراج بولتون از کاخ سفید بعید نیست



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,اخراج بولتون
نویسنده و روزنامه نگار مستقل آمریکایی گفت: 'جان بولتون' به دلیل اشتباهات مکرر مورد خشم رییس جمهوری آمریکا قرار گرفته و بعید نیست 'دونالد تر امپ' این معمار تحریم های ضدایرانی را از کاخ سفید اخراج کند.  

'دانیال لزار' روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: شکاف در داخل دولت ترامپ بر سر ایران رو به افزایش است. جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ از اوایل سال ٢٠٠٠ میلادی بدنبال تغییر نظام ایران بوده و دیدگاهی بسیار خطرناک دارد اما ترامپ معروف است که همیشه به دنبال انزواگرایی بوده است.

 

وی ادامه داد: به این ترتیب تنشی میان این دو وجود دارد اما ترامپ احساس می کند که به بولتون برای رویارویی با دموکرات ها نیاز دارد. بولتون همچنین رابطه نزدیکی با اسراییل دارد. به همین خاطر، جایگاه بولتون در کاخ سفید برجسته شد.

 

** همه شکست های بولتون

نویسنده کتاب 'جنگ های غیرعلنی آمریکا' تصریح کرد: در روزهای گذشته، ترامپ از بولتون ناخرسند شده است. این ناراحتی که بر سر ایران شروع شده پس از دیگر ناکامی های بولتون بوده است.

 

لزار خاطرنشان کرد: بولتون سیاست دولت ترامپ علیه حکومت ونزوئلا را کاملا خراب کرده است. او می خواست 'نیکلاس مادورو' رییس جمهوری ونوزئلا را با کودتا سرنگون کند که نتوانست. اکنون هیچ کسی حاضر به پشتیبانی از سیاست بولتون علیه مادورو نیست.

 

وی به ناکامی کاخ سفید در خصوص کره شمالی و برنامه هسته ای نظامی پیونگ یانگ اشاره کرد و افزود: بولتون می خواست مذاکرات سران دو کشور را به هم بزند که نتوانست. وی خود را مضحکه ساخته و جالب این است که ترامپ می داند که بولتون تلاش دارد او را به جنگ سوق دهد.

 

این کارشناس روابط بین المللی تاکید کرد: ترامپ پیوسته با درگیری نظامی مخالف بوده و از این رو معتقدم اختلاف بین او و بولتون بالا گرفته است. هر چند منکر احتمال نادرستی اخبار پیرامون این اختلاف ها و تداوم تهدید و خطر جنگ نیستم.

 

** مخالفت مردم آمریکا با جنگ

نویسنده کتاب 'کودتای مخملی' با اشاره به مخالفت بسیاری از مردم آمریکا از جمله طرفداران ترامپ با جنگ افروزی در خاورمیانه گفت: بسیاری از مردم، مخالف جنگ دیگری در خاورمیانه، به خصوص با ایران هستند. ایران، کشوری ٨٠ میلیونی است که فقط یک عده از نئومحافظه کارهای دیوانه خواستار جنگ با آن هستند.

 

وی افزود: این جنگ مناطق بزرگی از خاورمیانه را متاثر خواهد کرد و بطور قطع ترامپ می داند که هزینه ماجراجویی نظامی علیه ایران بسیار سنگین خواهد بود.

 

** احتمال برکناری بولتون

ایرنا پرسید با آشکار شدن این واقعیت که کارزار فشار حداکثری جواب نمی دهد، سرنوشت جان بولتون در کاخ سفید چه خواهد شد؟

 

لزار پاسخ داد: برکناری وی دور از انتظار نیست. بولتون نه تنها درباره ایران بد ظاهر شده است، بلکه در خصوص پرونده های دیگری چون ونزوئلا ناکام مانده است. بر خلاف پیش بینی ها، ایران از برجام خارج نشد و نفوذ آن در منطقه تداوم یافته است.

 

نویسنده کتاب 'جمهوری در انجماد' درباره جنجال تازه دولت آمریکا علیه ایران هم گفت: هشدار دولت آمریکا بر اساس تصاویری از قایق های ایرانی است که به موشک تجهیز شده اند. اما منابع اطلاعاتی که این عکس ها را ارئه کرده اند، سئوال برانگیزند به خصوص که می تواند با هدف زمینه سازی برای درگیری نظامی با ایران درز داده شده باشد.

 

این روزنامه نگار با اشاره به اختلاف نظر انگلیس و آمریکا درباره به اصطلاح تهدیدهای ایران در عراق گفت: متحدان اروپایی ایالات متحده نیز این ادعاهای اطلاعاتی بی پایه و اساس را نپذیرفته اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------