آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

افزایش تنش در خاورمیانه به سود آمریکا نیست



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کنستانتین سیوکوف
رییس آکادمی مطالعات ژئوپلیتیک روسیه و ناخدا یکم بازنشسته با اشاره به اعزام ناوگروه آمریکا به خلیج فارس اظهار داشت: آمریکا هم می دانند که افزایش تنش در خاورمیانه و خلیج فارس به نفع این کشور نیست بنابراین وارد فاز جدیدی از مناقشه با ایران نمی شوند. 

«کنستانتین سیوکوف» روز دوشنبه در مصاحبه با ایرنا در مسکو اظهار داشت: ترامپ به خوبی از پیامدهای هولناک افزایش مناقشه آگاه است و مقامات واشنگتن می دانند که خرابکاری در چند نفت کش کار افرادی است که به دنبال تشدید تنش میان ایران و آمریکا هستند.

 

وی با بیان اینکه اقدامات ایران تاکنون سنجیده و روی حساب بوده است، گفت: باور کردنی نیست که ایران در این خرابکاری دست داشته باشد، دلیل مذاکره نکردن تهران با واشنگتن نیز منطقی است چرا که گفت وگو با دولت کنونی آمریکا که توافق ها را یکی پس از دیگری لغو می کند، بیفایده است.

 

سیوکوف به عنوان نمونه به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: این اقدام آمریکا با وجود قطعنامه 2231 شورای امنیت در حمایت از برجام انجام گرفت.

 

کارشناس روس ادامه داد: با این وجود ایران و آمریکا با اقدامات خود باعث کاهش تنش در منطقه شوند زیرا وضعیت کنونی به سود هیچ یک از طرفین نیست.

 

وی با بیان اینکه کشورهایی وجود دارند که خواهان افزایش درگیری میان دو کشور هستند، بدون نام بردن از عربستان و اسرائیل گفت: تهران و واشنگتن باید مراقب باشند تا این کشورها آتش جنگ را روشن نکنند.

 

سیوکوف تصریح کرد: روسیه تمام تلاش خود را برای حل و فصل وضعیت کنونی بین ایران و آمریکا بکار می گیرد اما این دو کشور باید خودشان برای رفع اختلافات و جلوگیری از مناقشه تلاش کنند.

 

کارشناس نظامی روس گفت: ایران از تسلیحات پیشرفته برخوردار است و آمریکا نیز از توانمندی نظامی ایران آگاه است و می داند که ورود به جنگ با این کشور خسارت های جبران ناپذیری خواهد داشت بنابراین ایران قوای لازم برای بازدارندگی را دارد و رهبران ایران نیز از راه سوم یعنی مقاومت سخن می گویند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------