آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. به گزارش ایسنا، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های…

احتمال دعوت "شینزو آبه" از روحانی برای نشست سران "گروه 20" در ژاپن



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,
ژاپن تایمز: آبه تلاش دارد ایران و آمریکا را به گفتگوی مستقیم در یک کشور ثالث ترغیب کند. 

یا به عبارت صحیح‌تر آبه شینزو- نخست وزیر ژاپن 3 روز دیگر برای یک سفر رسمی 3 روزه وارد تهران خواهد شد.

 

به گزارش عصرایران، روزنامه "ژاپن تایمز" چاپ توکیو با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به تهران از تلاش "شینزو آبه" برای میانجیگری بین ایران و ایالات متحده آمریکا خبر داده و نوشته است: او ابتکارهایی را به منظور آغاز گفتگوهای مستقیم ایران و آمریکا در دست دارد.

 

به نوشته گزارش روز یکشنبه – امروز- این روزنامه ژاپنی: آبه تلاش دارد تنش موجود در روابط ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران را بکاهد. او بدین منظور سفری 3 روزه را به تهران خواهد داشت و در جریان این سفر با رهبر عالی ایران و نیز حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهد کرد.

 

آبه تلاش خواهد کرد در جریان این سفر مقامات ایران را برای گفتگوی مستقیم با ایالات متحده آمریکا در یک کشور ثالث ترغیب کند. پیشتر دونالد ترامپ در جریان سفر رسمی خود به ژاپن از تلاش دولت توکیو برای ایفای نقش میانجی بین ایران و ایالات متحده آمریکا استقبال کرده است.

 

"مومویو کوندو" پژوهشگر موسسه خاورمیانه در ژاپن در این باره به ژاپن تایمز گفته است: برای مثال ممکن است آبه از حسن روحانی برای حضور در نشست سران "جی‌بیست" که قرار است در اواخر ماه ژوئن جاری در ژاپن برگزار شود، دعوت به عمل آورد.

 

در این نشست سران 20 اقتصاد برتر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا حضور خواهند یافت.

 

"موتوهیرو اونو" دیپلمات سابق زاپنی نیز در این باره گفته است: اگر دعوت از روحانی برای نشست جی بیست امکان‌پذیر نشد آبه دستکم می‌تواند حامل پیامی از ایران برای ترامپ در نشست جی‌بیست باشد.

 

ژاپن تایمز به روابط دوستانه 7 دهه‌ای بین ایران و ژاپن اشاره کرده و از جمله نوشته در دهه 1950 که فروش نفت ایران از سوی دولت بریتانیا تحریم شد، دولت ژاپن تحریم نفتی ایران را شکست و با ارسال یک نفتکش به بنادر ایران، مقادیر زیادی از ایران نفت بارگیری کرد.

 

به نوشته ژاپن تایمز: "30 سال بعد در دهه 1980 و در زمان جنگ عراق علیه ایران، " شینتارو آبه" پدر "شینزوآبه" که در آن زمان وزیر خارجه ژاپن بود، به منظور میانجیگری بین ایران و عراق به تهران و بغداد سفر کرد، در آن زمان "شینزوآبه" جوان که منشی پدرش بود، او را همراهی می‌کرد."

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------