آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

سئول خواستار رفع تحریم آمریکا برای همکاری شرکت های کره ای با ایران شد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,تحریم آمریکا
وزیر اقتصاد کره جنوبی در دیدار با همتای آمریکایی خود خواستار بررسی و رفع مشکلات ناشی از تحریم های واشنگتن برای شرکت های صادرکننده به ایران شد. 

خبرگزاری یونهاپ روز دوشنبه گزارش داد که «هونگ-نام کی» وزیر اقتصاد و امور مالی کره جنوبی روز گذشته در دیدار با «استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا خواستار رفع مشکلات مرتبط با تحریم‌های واشنگتن علیه ایران برای شرکت‌های کره‌ای شد.

 

هونگ-نام در حاشیه نشست وزیران اقتصاد کشورهای عضو گروه ۲۰ در فوکویاما ژاپن از منوچین خواست که مشکلات ناشی از تحریم برای شرکت‌های کوچک کره‌ای با رویکردی مثبت بررسی و رفع شود.

 

به نوشته یونهاپ به نقل از وزارت اقتصاد و امور مالی کره جنوبی، منوچین ابراز امیدواری کرد که این مسئله با مذاکرات نزدیک واشنگتن و سئول بدون مشکل رفع شود.

 

کره شمالی یکی از هشت کشوری بود که پس از بازگرداندن تحریم علیه ملت ایران از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، از تحریم‌های نفتی معاف شدند.

 

ترامپ در اردیبهشت ماه سال گذشته خروج کشورش از برجام را اعلام کرد و تحریم هایی را که براساس این توافقنامه رفع شده بود، علیه ایران بازگرداند.

 

واشنگتن که به دلیل کاهش عرضه نفت در بازار جهانی و افزایش قیمت این حامل انرژی مجبور به اعطای معافیت به ۸ کشور واردکننده نفت ایران شده بود، ماه گذشته از تمدید این معافیت ها خودداری کرد.

 

  ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------