آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

قطر: تنش تهران و واشنگتن نمی تواند تا ابد این گونه باقی بماند / هم با ایران گفتگو کرده ایم هم با آمریکا



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , قطر
شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر گفت کشورش به اتفاق برخی کشورهای دیگر با مسئولان تهران و واشنگتن گفتگو کرده و از آنها خواسته‌اند به منظور پرهیز از تنش بیشتر با یکدیگر وارد مذاکره شوند. 

به گزارش انتخاب، وزیر خارجه قطر که روز یکشنبه ۱۹ خرداد در لندن، پایتخت بریتانیا سخن می‌گفت، تأکید کرد: «ما فکر می‌کنیم که از جایی به بعد باید تعهداتی داده شود زیرا وضعیت نمی‌تواند تا ابد این گونه بماند. از آنجا که هیچ کدام از این دو کشور (ایران و آمریکا) تمایلی به افزایش تنش ندارند، باید با راهکارهایی سازنده مشکل را حل کنند.»

 

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی به جز قطر از عمان، عراق و ژاپن به عنوان کشورهایی یاد کرد که به دنبال رفع تنش به وجود آمده میان ایران و آمریکا هستند. وی در این زمینه گفت: «تنش ایجاد شده به همه این کشورها ارتباط دارد. قطر و برخی دیگر از کشورهای منطقه تلاش می‌کنند تا وضعیت را آرام کنند. ما در این زمینه همان طور که با آمریکایی‌ها صحیت کرده‌ایم با ایرانی‌ها نیز گفتگو کردیم. ما می‌خواهیم در این میان پلی بسازیم تا این شکاف پر شود و امکان گفتگو میان این دو کشور فراهم گردد، زیرا تنش در منطقه به نفع هیچ کس نیست.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------