آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

نخست‌وزیر انگلیس: مسئولیت حمله به نفت‌کش‌های دریای عمان به عهده ایران است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,نخست‌وزیر انگلیس
نخست‌وزیر انگلیس در تازه‌ترین ادعاهای خود به طور مستقیم مسئولیت حمله به نفت‌کش‌های دریای عمان را به عهده ایران دانست. 

 به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای‌نیوز، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس در این باره مدعی شد: «ارزیابی‌مان ما را به این نتیجه رسانده است که تقریباً قطعی است ایران مسئولیت این حمله‌ها را بر عهده دارد».

 

هانت ادعا کرد: «حمله‌های اخیر الگویی از رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران را شکل داده و منطقه را با خطری جدی مواجه می‌سازد».

 

وی در ادامه گفت که انگلیس از کانال‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها استفاده خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس روز جمعه در بیانیه‌ای در واکنش به حملات به دو نفتکش در دریای عمان گفت: این مسئله بسیار نگران‌کننده است و در زمانی رخ داده که تنش‌ها در اوج خود هستند. من با پمپئو در ارتباط بوده‌ام. ما هوشیارانه و با دقت به ارزیابی این مسئله خواهیم پرداخت اما تا آن زمان باید حرف شریک آمریکایی‌مان را باور کنیم.

 

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: ما این مسئله را بسیار جدی خواهیم گرفت و پیام‌مان به ایران این است که اگر واقعاً در این مسئله دخیل بوده‌اند، این کار یک اقدام به شدت نابخردانه است که موجب افزایش تنش‌ها می‌شود و تهدیدی جدی را علیه صلح و ثبات در منطقه عرضه می‌دارد.

 

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص حملات به دو نفتکش در دریای عمان مدعی شده بود: تحلیل آمریکا این است که حمله امروز به نفتکش‌ها کار ایران بوده و ایران قصد دارد جریان نفت را دچار مشکل کند.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز بامداد جمعه در توییتی خصمانه ایران را مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان دانست و نوشت: ارزیابی آمریکا این است که ایران مسئول حملات دریای عمان است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اتهام زنی‌های بی‌اساس آمریکا اظهار داشت: مسئولیت تأمین امنیت تنگه هرمز، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و نشان دادیم که در سریع‌ترین زمان ممکن به کمک ملوانان کشتی‌های دچار سانحه رفتیم و آنها را نجات دادیم.

 

وی افزود: ظاهراً برای آقای پمپئو و سایر دولتمردان آمریکایی متهم کردن ایران در حادثه مشکوک و تأسف بار برای نفتکش‌ها راحت‌ترین و ساده‌انگارانه‌ترین کار است. در حالی که نخست وزیر ژاپن برای کاهش تنش‌ها، با نفر اول جمهوری اسلامی ایران در حال دیدار است کدام دست‌های پنهان به دنبال اثرگذاری بر این تلاش‌ها در منطقه است و چه کسانی از آن سود می‌برند؟!

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------