آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

فیگارو: آرامش پس از عقب نشینی ترامپ / لوموند: ترامپ دمدمی مزاج است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ترامپ
پس از انتشار گزارش مبنی ها بر تصمیم دونالد ترامپ برای حمله به ایران در پاسخ به سرنگون ساختن یک پهپاد جاسوسی آمریکایی از سوی ایران و لغو فرمان حمله، فیگارو، نشریه چاپ فرانسه، در شماره روز شنبه، می‌نویسد: در حالیکه یک انگشت بر روی دکمه شلیک رفته بود، رییس‌جمهوری آمریکا عقب‌نشینی کرد.

 به گزارش انتخاب ؛ فیگارو،  تحت عنوان "ایران چه گزینه‌هایی در برابر عقب‌نشینی ترامپ دارد"، می‌نویسد: ایران آیا اکنون به رفتارهای خود علیه دشمنانش در آب‌های خلیج فارس ادامه خواهد داد یا دست از این اقدامات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه برداشته و اندکی صبر پیشه خواهد کرد؟

 

این نشریه فرانسوی زبان، در عین حال این پرسش اساسی را مطرح می‌کند که "این آرامش تا چه زمانی پایدار خواهد ماند؟".

 

فیگارو از تنش‌های فزاینده میان دو کشور با اصطلاح "جنگ اعصاب میان تهران و واشنگتن" یاد کرده و به نقل از یک تحلیلگر تصریح می‌کند: حدود ۴۸ ساعت پس از سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی توسط ایران، هنوز شرایط مبهم بوده و اطمینان‌بخش نیست.

 

لوموند نشریه مشهور فرانسوی در این رابطه نوشته است: ترامپ و پشت صحنه‌های یک دیپلماسی ناروشن.

 

این نشریه راست‌گرای فرانسه، با اشاره به اظهارات دونالد ترامپ، ساعاتی پیش از توقف حمله به ایران در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی، تاکید می‌کند: ترامپ توضیحاتی داد که طبق معمول هیچ‌گاه امکان بررسی جزئیات آن ممکن نیست.

 

لوموند به تصریح به رفتارهای دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، اشاره دارد و تاکید می‌کند: تصمیم به حمله، سپس اعلام توقف آن، نشان از رفتارهای دمدمی مزاجی این مستاجر کاخ سفید درباره پرونده ایران دارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------