آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

پمپئو: پیام یا نامه‌ای از طریق عمان به ایران ارسال نکرده ایم / ایران دیپلماسی تاریخی نخست‌وزیر ژاپن را رد کرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,پمپئو
وزیر خارجه آمریکا با تکذیب ارسال پیام به تهران از طریق عمان، گفت هر وقت ایران تصمیم گرفت دیپلماسی واشنگتن را با دیپلماسی جواب دهد، می‌داند چگونه ارتباط برقرار کند. 

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بامداد یکشنبه با تکذیب گزارش خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که واشنگتن هیچ پیام یا نامه‌ای از طریق عمان به ایران ارسال نکرده است.

 

پامپئو با صدور بیانیه‌ای گفت: «اول اینکه ترامپ از طریق عمان پیامی برای مذاکره به ایران نفرستاده است. ما موضع خود را صریحا بیان کردیم. ما خواستار تعامل (با ایران) در زمان مناسب هستیم. رژیم ایران (اقدام) دیپلماسی اخیر و تاریخی نخست‌وزیر ژاپن را رد کرد».

 

این در حالی است که رویترز روز جمعه مدعی شده بود ترامپ بعد از ساقط شدن پهپاد آمریکایی توسط ایران، از طریق عمان نامه‌ای تهدیدآمیز به ایران ارسال کرده بود. شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز هرگونه دریافت پیامی از سوی آمریکا به واسطه عمان را تکذیب کرده بود.

 

وی با متهم کردن ایران به فریبکاری و هدف قرار دادن نفتکش‌ها در دریای عمان، مدعی شد: «(ایرانی‌ها) یک هواپیمای آمریکایی را در حریم هوایی بین‌المللی ساقط کردند. هر وقت رژیم ایران تصمیم گرفت دست از خشونت برداشته و دیپلماسی ما را با دیپلماسی پاسخ دهد، خودش می‌داند چگونه با ما ارتباط برقرار کند».

 

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر تداوم «کارزار فشار حداکثری اقتصادی و انزوای دیپلماتیک» بر ایران، افزود:‌«ثانیا، ایالات متحده نشان داد که ایران،‌ پهپاد آمریکا را در حریم هوایی بین‌المللی ساقط کرد. نقشه دست‌نویس محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران معتبر نیست».

 

پامپئو در ادامه اذعان کرد که این دومین مرتبه‌ای بود که ایران طی هفته‌های اخیر هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را هدف می‌گیرد.

 

وی سپس با تکذیب خروج نیروهای آمریکایی از عراق، گفت: «ایالات متحده خدمه نظامی در پایگاه هوایی بلد در عراق را تخلیه نمی‌کند. آمریکا تحت رهبری ترامپ، مصمم‌تر از هر زمانی برای حمایت از متحدان و شرکای خود در منطقه است».

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------