آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

ظریف: در زمینه انعقاد پیمان‌های پولی با کشورهای مختلف مذاکرات و توافقاتی انجام شده است.



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ظریف
وزیر امور خارجه عملکرد معاونت اقتصادی وزارتخانه متبوعش در شرایط تحریم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در زمینه انعقاد پیمان‌های پولی با کشورهای مختلف مذاکرات و توافقاتی انجام شده است.

 به گزارش خانه ملت، «محمدجواد ظریف» امروز- یکشنبه- در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و اینکه آیا از عملکرد معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه رضایت دارید؟ اظهار داشت: حدود یک سال است که در وزارت امور خارجه معاونتی به نام معاونت دیپلماسی اقتصادی تشکیل شده و به نظر بنده عملکرد موفقی داشته اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب راه طولانی در پیش است.

 

وزیر امور خارجه بیان کرد: باید توجه کرد معاونت اقتصادی وزارت خارجه در شرایطی تشکیل شده که کشور با تحریم روبرو شده اما علیرغم تحریم‌ها، کارهای خوبی در این معاونت انجام شده است.

 

ظریف تصریح کرد: معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه در سفرها، هماهنگی‌های مربوطه را انجام می‌دهد و امیدوارم این مسیر ادامه داشته باشد.

 

وزیر امور خارجه ادامه داد: باید توجه شود که وزارت امور خارجه وظیفه تسهیل‌گری و هماهنگی بخش‌های اقتصادی را دارد و در قالب ساز و کار مشخصی در بخش‌های اقتصادی عمل می کند.

 

وی در خصوص انعقاد پیمان‌های پولی با کشورهای مختلف گفت: در زمینه پیمان‌های پولی با ترکیه، روسیه، چین، آذربایجان، هند و کشورهای مختلف از چند سال قبل مذاکراتی انجام شده و با برخی از کشورها توافقاتی در این رابطه صورت گرفته و در حال انجام است اما در هر صورت کار اصلی را باید بانک مرکزی انجام دهد و وزارت امور خارجه وظیفه تسهیل امور اقتصادی را برعهده دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------