آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

بولتون: ایران باید برای کنار گذاشتن آرمان‌های هسته‌ای‌اش تحت فشار قرار گیرد!



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,
مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید در پیامی توئیتری ادعاهای همیشگی خود درباره ایران را تکرار کرد. 

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ­«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پیامی در صفحه توییتر خود با اشاره به درخواست آمریکا برای برگزاری نشست ویژه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بحث درباره تازه‌ترین گزارش آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشست ویژه‌ای را برای بررسی فعالیت‌های هسته‌ای غیرقانونی ایران برگزار می‌کند. باتوجه به آرشیو تسلیحات هسته‌ای مخفیانه ایران، این کشور باید برای کنار گذاشتن آرمان‌های هسته‌ای‌اش تحت فشار قرار گیرد».

 

یادآور می‌شود شب گذشته سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد شورای حکام چند روز دیگر بنا به درخواست آمریکا برای بررسی مسائل مربوط به پرونده هسته‌ای ایران تشکیل جلسه خواهد داد.

 

وی افزود: جلسه شورای حکام آژانس رأس ساعت ۱۴:۳۰ به وقت وین در روز ۱۰ جولای (۱۹ تیرماه) برگزار خواهد شد.

 

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این ضمن ابراز شگفتی از این درخواست آمریکا در توئیتی نوشت: «آمریکا از برجام خارج می‌شود و تلاش می‌کند با نقض قوانین بین‌المللی کاملا آن را نابود کند و این آمریکاست که امروز خواستار نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سرزنش ایران است».

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------