آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش‌ها به اعلام رسمی «افزایش غنی‌سازی ایران»/ بازتاب گسترده در رسانه‌های خارجی



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , نتانیاهو

 

رسانه های جهان، مقامات، فعالان سیاسی و...  به تصمیم ایران برای افزایش غنی سازی از سطح توافق هسته ای واکنش نشان دادند.

 

واکنش نتانیاهو به گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران

به گزارش شبکه الجزیره، نتانیاهو اقدام ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی را «گامی خیلی خطرناک» توصیف و از سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان خواست تا تحریم‌های ایران به طور خودکار بازگردد. 

 

طبق این گزارش، نتانیاهو ادعا کرد، ایران تعهداتش در توافق هسته‌ای را نقض کرده و گفته که سطح غنی‌سازی اورانیوم را افزایش داده است. 

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی متهم کرد و گفت،‌ ایران سطح غنی‌سازی را برای رسیدن به بمب اتم افزایش داده است.

 

اولین واکنش آژانس اتمی به گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد بازرسین این نهاد گزارش خود از نحوه اجرای تصمیم ایران مبنی بر افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم را ارائه خواهند کرد.

 

به گزارش رویترز، سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز یکشنبه در واکنش به آغاز گام دوم از اقدامات برجامی ایران گفت: از تصمیم ایران درباره سطح غنی‌سازی اورانیوم مطلع هستیم. بازرسین آژانس که در ایران مستقر هستند به محض راستی‌آزمایی تحولات اعلام شده؛ این موضوع را گزارش خواهند کرد.

 

گفتنی است امروز عباس عراقچی معاون وزارت خارجه ایران از برداشتن گام دوم در پاسخ به بدعهدی آمریکا و تعلل اروپایی‌ها خبر داد.

 

وی در این باره گفت: اگر در گام اول به تعهدات خودمان در مورد محدودیت در میزان ذخایر پایبند نبودیم، در گام دوم نسبت به تعهد در سطح غنی‌سازی و غلظت آن، تجدیدنظر کردیم و عدم پایبندی خود به این تعهد را اعلام می‌کنیم.

 

روسیه: اقدامات جدید برجامی ایران را درک می‌کنیم

نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز اظهار داشت که مسکو اقدامات جدید برجامی ایران را درک می‌کند.

 

به گزارش  المیادین، نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در واکنش به اقدامات جدید برجامی ایران اظهار داشت: تصمیم ایران برای افزایش غنی سازی اورانیوم قابل انتظار بود و این کشور با شفافیت رفتار می کند.

 

وی با بیان این مطلب افزود: ما اقدامات جدید ایران را درک می کنیم و این کشور را تشویق می کنیم که تصمیماتی اتخاذ نکند که باعث پیچیده تر شدن اوضاع شود.

 

رسانه‌های متعددی همچون شبکه‌های بی‌بی‌سی، یورو نیوز، سی‌ان‌بی‌سی، الجزیره، راشا تودی، خبرگزاری‌های رویترز، آسوشیتدپرس، خبرگزاری فرانسه، اسپوتنیک، آرتی‌ای، یاهو فایننس، ان‌پی‌آر و روزنامه‌هایی از جمله آیریش تایمز، تایمز آو اسرائیل، وال استریت ژورنال، ژاپن تایمز، گاردین، ماینیچی، ایندیپندنت، واشنگتن پست و بسیاری رسانه بین‌المللی دیگر به‌طور گسترده به انتشار خبر افزایش سطح غنی‌سازی ایران پرداختند.

 

سی ان ان: پیام مهم ایران باز بودن مسیر دیپلماسی است

شبکه تلویزیونی سی ان ان در بازتاب گام جدید ایران در ارتباط با کاهش تعهدات برجامی گزارش داد: پیام مهمی که از این نشست از سوی تهران دریافت می شود، باز بودن مسیر دیپلماسی است.

 

این شبکه خبری آمریکایی روز یکشنبه پس از نشست خبری مشترک سخنگویان دولت و سازمان انرژی اتمی در باره گام‌های جدید ایران در برجام افزود: ایران سطح غنی سازی اورانیوم خود را افزایش می‌دهد، بنابر توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ حد مجاز غنی سازی ۳.۶۷ درصد برای ایران بود، اما ایران می‌گوید مسیر دیپلماسی همچنان باز است.

 

بازتاب تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی سازی در رسانه های عربی

بخش عربی خبرگزاری رویترز، با پایان مهلت ۶۰ روز ایران به اروپا ٰ، تهران اعلام کرد که مرحله دوم کاهش تعهدات به توافق هسته‌ای را آغاز می‌کند.

 

این خبرگزاری به نقل از یک مسئول ایرانی از تصمیم ایران برای غنی سازی ۵ درصدی خبر داد.

 

بخش عربی فرانس ۲۴ نیز گزارش داد که ایران غنی سازی اورانیوم را از سطح توافق هسته ای افزایش می دهد.

 

شبکه الجزیره هم گزارش داشت که ایران تعهدات خود را در توافق هسته‌ای با غرب کاهش داد.

 

روزنامه العربی الجدید هم نوشت؛ ایران اعلام کرد که مرحله دوم کاهش تعهد به توافق هسته‌ای را آغاز و سقف غنی سازی ها از آنچه توافق شده بالا خواهد بود و سطح آن منوط به نیاز ایران است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------