آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

کمالوندی: کاهش تعهدات برجامی از روی لجاجت نیست



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,کمالوندی
معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: آنچه ایران در راستای ارتقاء توان هسته ای انجام می‌دهد در چارچوب برجام است و این حق برای طرف دیگر وجود دارد که در تعهداتش تجدیدنظر کند. 

به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی با اشاره به ابتکارات هسته‌ای ایران برای موازنه سیاسی گفت: برجام یک معامله و داد و ستد بود که آنچه ما ارائه می‌دادیم خیلی بیشتر از آن چیزهایی بود که دریافت می‌کردیم زیرا طرف‌های مقابل به خصوص پس از خروج آمریکا از برجام تعهدات خودشان را فراموش کردند و اقدامات هسته‌ای که امروز جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد، جهت یادآوری به طرف های مقابل برای انجام تعهدات شان است.

 

وی بیان کرد: آنچه جمهوری اسلامی ایران در راستای ارتقاء توان هسته ای انجام می دهد در چارچوب برجام است و در پاراگراف های 26 و 36 عنوان شده اگر طرف مقابل تعهدات خودش را انجام ندهد، این حق برای طرف دیگر وجود دارد که در تعهدات خودش تجدید نظر کند.

 

معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با رادیو گفت‌وگو به نامه رئیس‌جمهور به طرف‌های برجام اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس جمهور در ایران نامه متذکر شده است که اگر از فرصت هایی که از طرف ایران داده می شود، استفاده نکنید، جمهوری اسلامی ایران بر اساس مواردی که در برجام مطرح شده است، تعهدات خودش را کاهش می دهد و این کار در یک دوره دو ماهه عملا انجام شده است.

 

وی عنوان کرد: پس از پایان دوره دو ماهه نخست، ذخایر اورانیوم از 300 کیلو بیشتر شد و ارائه آب سنگین مازاد نیز از تعهدات ایران خارج شد. در حال حاضر سقف غنی ساز  3.67 درصد را شکستیم و از آن عبور می کنیم و در حال تهیه مواد غنی شده برای سوخت نیروگاهی هستیم که 4.5 درصد است.

 

کمالوندی درباره اقدامات ایران تصریح کرد: این اقدامات از روی لجاجت نیست برای این است که به دیپلماسی فرصتی داده شود تا طرف مقابل به خودش بیاید و وظایفش را انجام دهد و اگر هم اروپایی ها و آمریکا نخواهند تعهدات شان را انجام دهند، ما نیز با کاهش تعهدات، در این معامله یک تعادل ایجاد می کنیم و شرایط را به چهار سال قبل باز می گردانیم. نباید فراموش کنیم جمهوری اسلامی ایران تمام تعهدات خود را انجام  داده است و گزارشات آژانس کاملا این موضوع را تائید می کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------