آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

انگلیس: تهران بزرگترین بازنده محدود شدن آزادی کشتی‌رانی خواهد بود



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , وزیر خارجه انگلیس
وزیر امور خارجه انگلیس گفت که با وزیر امور خارجه ایران که در حال حاضر در هواپیما در سفر به کاراکاس بوده صحبت خواهد کرد و لندن به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای آزادی نفتکش خود است.    

به گزارش فارس، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس بامداد شنبه گفت که لندن به شیوه‌ای محاسبه شده اما قدرتمندانه به اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی پاسخ خواهد داد.

 

به گزارش رویترز، وی همچنین طی هشداری مدعی شد که تهران بزرگترین بازنده محدود شدن آزادی کشتی‌رانی خواهد بود.   

 

هانت اضافه کرد که با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره اوضاع پیش آمده گفت‌وگو کرده و انتظار دارد که با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران که در هواپیما بوده و در حال سفر به کاراکاس است صحبت کند.

 

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: «به دنبال گزینه‌های نظامی نیستیم. به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای این شرایط بوده اما خیلی شفاف هستیم که این موضوع باید حل شود.»

 

شامگاه جمعه روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد:عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد. 

 

بر اساس گزارش‌ها سفیر انگلیس در تهران نیز در تماس با وزارت خارجه ایران درباره این حادثه است.

 

هانت همچنین بامداد شنبه در مصاحبه با اسکای‌نیوز گفت در صورتی که ایران نفتکش وابسته به انگلیس را آزاد نکند این اقدام پیامدهایی را بری تهران به همراه خواهد داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------