آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

خبرنگار گاردین: کشتی مصدر به مسیر خود در خلیج فارس بازگشت



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,کشتی توقیف شده
خبرنگار یک نشریه انگلیسی خبر داد که کشتی مصدر که برخی منابع مدعی توقیف آن توسط ایران شده بودند به مسیر خود در خلیج فارس بازگشته است. 

به گزارش فارس، خبرنگار گاردین خبر داد که کشتی مصدر که برخی منابع خبری مدعی توقیف آن توسط ایران بودند به مسیر خود بازگشته و ارسال سیگنال از این کشتی بار دیگر روشن شده است.

 

به گزارش منابع نظامی مطلع در منطقه خلیج فارس، تنها کشتی توقیف شده از سوی جمهوری اسلامی ایران ،نفت کش انگلیسی "استینا ایمپرو" می باشد و کشتی مصدر توقیف نشده است.

 

 بر اساس این گزارش، کشتی مصدر در چارچوب ماموریت جاری گشتیهای نیروهای مسلح در منطقه خلیج فارس صرفا نسبت به ضرورت دریا نوردی بی ضرر و رعایت مقررارت زیست محیطی توجیه شده و ادامه مسیر داده است.

 

 برخی منابع رسانه ای جمعه شب از توقیف دومین کشتی بریتانیایی به نام مصدر توسط نیروهای مسلح ایران خبر دادند.

 

پیش از این و در شامگاه جمعه روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد:عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد. 

 

پیشتر نیز «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس از توقیف نفتکش‌های انگلیسی توسط ایران ابراز نگرانی کرد و آن را غیر قابل قبول دانست.

 

هانت گفت:«از توقیف دو نفتکش در تنگه هرمز توسط ایران به شدت نگران هستیم و لندن تمام تلاش خود را برای آزادی این دو نفتکش به کار خواهد بست.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------