آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

وزیر اسرائیلی: اسرائیل تنها کشوری است که ایرانی‌ها را می‌کُشد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , وزیر اسرائیلی
در حالی که تنش در منطقۀ خلیج فارس شدت گرفته و اختلافات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای غربی اوج گرفته، یک وزیر اسرائیل با اشاره به حملات مکرر نیروهای اسرائیلی به خاک سوریه گفت: اسرائیل تنها کشور جهان است که ایرانی‌ها را می‌کشد. 

به گزارش عصر ایران به نقل از رادیو فرانسه، روز یکشنبه ٣٠ تیر، تساحی هانِغبی (Tzachi Hanegbi)، وزیر همکاری‌های منطقه‌ای اسرائیل در مصاحبه‌ای رادیویی، در مورد حملات هوایی اسرائیل در سوریه توضیحاتی ارائه کرد.

 

از آغاز جنگ سوریه در سال ٢٠١١، اسرائیل مدعی است که حملات متعددی را در خاک سوریه، علیه مواضع حزب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.

 

او ادعا کرد که «طی دو سال اخیر، اسرائیل تنها کشور جهان بوده که ایرانی‌ها را کشته است... ما در سوریه، صدها بار ایرانی‌ها را هدف قرار داده‌ایم. گاهی اوقات خودمان خبر را اعلام می‌کنیم (به رسمیت می‌شناسیم) و گاهی نیز رسانه‌های خارجی موضوع را اعلام می‌کنند».

 

مقامات اسرائیلی بارها گفته‌اند که به هر ترتیب از استقرار نیروهای جمهوری اسلامی در سوریه جلوگیری خواهند کرد.

 

او در پاسخ به پرسشی در بارۀ پشتیبانی احتمالی آمریکا از اسرائیل، در صورت حمله به ایران، گفت که تهران نمی‌خواهد کار را به آنجا بکشاند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------