آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

مالک نفتکش انگلیسی: با خدمه نفتکش در تماس هستیم، حال آنها خوب است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , نفتکش انگلیسی
سخنگوی شرکت مالک نفتکش انگلیسی توقیف شده در خلیج فارس اعلام کرد که با خدمه کشتی خود ارتباط دارند و حال همه آنها خوب است.  

به گزارش فارس به نقل از الحدث، سخنگوی شرکت مالک نفتکش انگلیسی توقیف شده در خلیج فارس اعلام کرد که با خدمه کشتی خود ارتباط دارند و حال خدمه نفتکش خوب است.

 

سخنگوی شرکت «استنا بالک»، مالک نفتکش استنا ایمپرو، همچنین گفته است که "خدمه نفتکش همکاری خوبی با مقامات ایرانی دارند."

 

نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران یک نفتکش انگلیسی را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کرد.

 

شرکت مالک این کشتی روز سه شنبه نیز اعلام کرده بود که نمی‌توانیم درباره موقعیت جغرافیایی نفتکش هنگام توقیف دقیقا اظهار نظر کنیم و از دولت انگلیس درباره اینکه آیا این کشتی قوانین بین المللی را مقض کرده یا نه کمک خواسته بود.

 

ویل مارکز، سخنگوی شرکت استنابالک روز گذشته در پاسخ به این سوال که آیا شما تایید می‌کنید که سیستم‌های ناوبری و GPS نفتکش خاموش بوده‌اند؟ و دلیل خاموش کردن سیستم‌های ناوبری چه بوده است؟ گفت: من در این باره نه چیزی را تایید می‌کنم و نه چیزی را تکذیب می‌کنم. همانطور که گفتم تا زمانی که تحقیقات درباه توقیف کشتی به طور کامل انجام نشود ما نمی‌توانیم چیزی را تایید یا تکذیب کنیم.

 

مقامات دولت انگلیس مدعی هستند که این کشتی قوانین دریانوردی بین المللی را نقض نکرده بود و وارد آبهای ایران نیز نشده بود.

 

ایران دلیل توقیف این نفتکش را خاموش کردن تمام سیستم‌های مکانیابی، برخورد با یک لنج تجاری، عدم پاسخگویی به هشدارهای و دستورات مقامات کشتیرانی کشورمان و در نهایت عبور از مسیر مخالف برای ورود به تنگه هرمز عنوان کرده است.

 

«آندری گاننکو» سخنگوی سفارت روسیه در ایران نیز اخیرا با اشاره به تماس‌های این سفارتخانه با مقام‌های ایرانی در رابطه با وضعیت خدمه نفتکش توقیف شده اعلام کرد، خدمه این نفتکش انگلیسی در سلامت کامل هستند.

 

سه نفر از خدمه این نفتکش روسی هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------