آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

احتمال تمدید معافیت‌ تحریم همکاری‌های ‌هسته‌ای ایران از سوی آمریکا



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,معافیت‌ تحریم همکاری‌های ‌هسته‌ای ایران
منابع مطلع خبر دادند که دولت ترامپ قصد دارد معافیت‌های تحریم های مربوط به همکاری‌ با پروژه‌های هسته‌ای در ایران را تمدید کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پولیتیکو، دولت ترامپ پس از ایجاد کارزار فشار حداکثری علیه ایران، در حال ناامید کردن افراد تندرو این دولت است که خواهان عملکردی سخت‌گیرانه‌تر در برابر ایران هستند.

 

دو منبع مطلع گفته‌اند که انتظار می‌رود مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در هفته جاری، معافیت‌های تحریم‌های مربوط به همکاری‌های بین‌المللی با پروژه‌های هسته‌ای در داخل ایران را تجدید کند. برخی قانون‌گذاران دولت را تحت فشار قرار داده‌اند تا این معافیت‌ها را به دلیل این که ایران اخیرا اعلام کرد که از سطح غنی‌سازی تعیین‌شده در توافق هسته‌ای عبور کرده است، حذف کند.

 

با فرارسیدن ضرب‌الاجل بعدی که روز پنج‌‍شنیه فرا می‌رسد و با در نظر گرفتن این که جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و متحدانش برای پایان بخشیدن به معافیت‌ها دلیل می‌آورند و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا حامی اصلی تمدید آن‌ها برای دوره‌ای دیگر است، چنین اقدامی باعث می‌شود مباحثات شدیدی میان مقامات ارشد دولت و قانون‌گذاران حامی بخش اعظمی از سیاست‎خارجی دولت[آمریکا] انجام بگیرد.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این باره تردید کرده است. یک مقام آمریکایی که مستقیما از موضوع باخبر بوده، گفته است که ترامپ در چند هفته اخیر در نشست دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا به مقامات ارشد دولت دستور داد که معافیت‌ها را لغو کنند. در نشستی که متعاقبا برگزار شد، وی از منوچین که برای تمدید معافیت‌ها دلیل می‌آورد، در برابر پمپئو حمایت کرد.

 

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که این وزارت‌خانه در حال حاضر چیزی را در این باره اعلام نمی‌کند.

 

به گزارش ایسنا، دولت آمریکا پیش از این معافیت‌های هسته‌ای ایران را تمدید و مدت آن را از 180 روز به 90 روز کاهش داده بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------