آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

واکنش‌ها به تحریم «ظریف»



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ظریف
وزارت خزانه‌داری آمریکا نام وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را در فهرست افراد تحریم‌شده قرار داد. 

 مقامات ایرانی و خارجی به تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر قرار دادن نام محمد جواد ظریف در لیست سیاه افراد و نهادهای تحت تحریم واکنش نشان دادند.

 

واکنش آشنا به تحریم ظریف: در ایران از تیم «ب» خبری نیست

آشنا در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «اگر خواستار مصالحه‌اید با دکتر ظریف طرف هستید؛ سردار سلیمانی هم پشتیبان اوست. ‏اگر خواستار مبارزه‌اید با سردار سلیمانی طرف هستید؛ ظریف هم پشتیبان اوست. ‏می‌دانید چرا؟ ‏چون ملت ایران فقط یک رهبر، یک رئیس جمهور و یک ستاد کل نیروهای مسلح دارد. ‏در ایران از تیم ب خبری نیست. ‏خیالتان راحت»

 

وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار توئیتی، ظریف را توجیه کننده سیاست های ایران عنوان کرد.

 

موسوی: آمریکایی ها از منطق «ظریف» و هنر مذاکراتی او به شدت واهمه دارند

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از سوی وزارت خزانه داری آمریکا در صفحه توئیترش نوشت: «اوج تناقض و حماقت رهبران آمریکا آنجاست که بارها دکتر ظریف را در سیاست ایران کاره ای نمی دانند، اما با نابخردی محض دست به تحریم او می زنند!»  وی افزود: «آمریکایی ها از منطق دکتر ظریف و هنر مذاکراتی او به شدت واهمه دارند.»

 

واکنش رئیس دفتر رئیس‌جمهور به تحریم ظریف

 محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در توئیتی تحریم ظریف را یک رسوایی برای آمریکایی ها دانست و نوشت: ظریف معمار دیپلماسی، صدای رسای حقانیت ایرانیان و نماد استقبال افکار عمومی دنیا از منطق ایرانی است. منطق با تحریم از کار نمی افتد؛ بلکه کاراتر و موجب عزت و اقتدار بیشتر او می شود.

 

طراح تحریم در دوره اوباما: تحریم ظریف مضحکترین اقدام دولت ترامپ است 

مسئول تحریم های ایران در دوره اوباما، اقدام اتاق جنگ اقتصادی دولت ترامپ برای تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را مضحکترین اقدامی دانست که تاکنون دیده است. 

 

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به تحریم ظریف از سوی آمریکا

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به تحریم محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در حساب توئیتری خود نوشت: آمریکا نه تنها از موشک که از سخن گفتن ایران نیز هراس دارد. تحریم وزیر امور خارجه ایران یعنی دروغ بودن همه گفته های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و دیگر سران رژیم او برای تمایل به گفت وگو و مذاکره. تحریم ظریف یعنی کذب بودن آزادی بیان مورد ادعای آمریکا. تحریم ظریف یعنی سقوط مجسمه آزادی.

 

شرمن: تحریم ظریف به جریان دیپلماسی ضربه می زند

'وندی شرمن' مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا در توئیتی با اشاره به ادعای ترامپ درباره مذاکره بدون پیش شرط، نوشت که تصمیم دولت او برای تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران کمکی به دیپلماسی نمی کند. 

 

وی در این باره گفت: برای رئیس‌جمهوری (ترامپ) که می‌گوید آماده صحبت بدون پیش‌شرط با ایران است، تحریم وزیر خارجه این کشور چنین هدفی را به شدت تضعیف کرده و در مقابل، خطر تشدید تنش‌ها را در پی دارد.

 

شرمن افزود: این طور برداشت می‎شود که تحریم ظریف بهای تمدید معافیت‎های هسته‎ای است. جدال داخلی دولت ترامپ بر سر توسل به جنگ یا دیپلماسی آشکارا در جریان است.

 

هاف پست: آمریکا درهای مذاکره با ایران را بست

یک روزنامه انگلیسی بامداد روز پنج شنبه نوشت: دولت ترامپ با تحریم وزیر خارجه ایران در حقیقت درهای مذاکره با تهران را بست. اقدام دولت آمریکا در تحریم محمد جواد ظریف شانس دیپلماسی موجود برای کاهش تنش میان ایالات متحده و ایران را نابود کرده است.

 

واکنش یمن به تحریم «ظریف»

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی:این تحریم آمریکا، دلیلی بر ضعف و سبک‌سری سیاسی است. ما به نوبه خود، این تحریم‌ها را محکوم می‌کنیم. 

 

تحریم‌هایی که سبب می‌شود هر ایرانی هشیار باشد و قبل از آنکه رو به آمریکا کند، خوب وضعیت را بسنجد.

 

سخنی هم با آقای ظریف دارم؛ به ایشان می‌گویم که آنها [آمریکایی‌ها] با تحریم‌هایشان به آنچه علیه حزب‌الله یا سید عبدالملک الحوثی [رهبر انصارالله] یا اشخاص دیگر، می‌خواستند نرسیدند و این حیله آنان، آسیبی به شما نمی‌رساند.

 

تلویزیون چین: تحریم ظریف درهای دیپلماسی را می بندد

«سی سی تی وی» تلویزیون دولتی چین روز پنجشنبه با انتشار گزارشی در مورد تحریم «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا تاکید کرد واشنگتن با این کار درهای مذاکره احتمالی دو کشور را بست و خطر افزایش تنش ها را بیشتر کرد. 

 

سپاه تحریم ظریف را محکوم کرد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت و مضحک خواندن اقدام غیر قانونی و نابخردانه امریکا در قرار دادن نام وزیر امور خارجه کشورمان در فهرست تحریمی واشنگتن، از هماوردی و تلاش دکتر ظریف در جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه دشمن و همراهی و همدلی در سایر عرصه‌های اقتدار بخشی نظام قدردانی کرد.

 

ستادکل نیروهای مسلح: تحریم وزیر امور خارجه ناشی از استیصال دولت آمریکا است

ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای اقدام از سر ضعف، زبونی و غیرقانونی دولت آمریکا در قرار دادن نام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در لیست تحریم های این کشور را محکوم کرد.

 

واکنش زنگنه به تحریم ظریف: از تحریم نمی‌ترسیم

وزیر نفت گفت: برخی کشورها رفتار بچه‌گانه دارند و بلافاصله تحریم می‌کنند، از تحریم نمی‌ترسیم، ضمن اینکه تحریم هم بشوم نه پولی داریم و نه جایی دارم که بروم از آن بترسم.

 

واکنش عراقچی به تحریم ظریف 
عباس عراقچی نوشت: نه تیر دشمن نه بند تحریم ما را از پیشبرد منافع ملی باز نخواهد داشت.


محسن هاشمی رفسنجانی به تحریم ظریف واکنش نشان داد

محسن هاشمی نوشت: ظريف،نماد عقلانيت و گفتگو،نه تنهادر ايران بلكه در عرصه بين الملل است.تحريم و تخريب او نفي گفتگو و جايگزيني هيجان با عقلانيت وتحريك به خشونت در جهان است و حمايت از ظريف،دفاع از ايران، منطق و گفتگو.

 

اقدام ترامپ و تخريبگران،تنها باعث بيشتر نمايان شدن منطق ظريف و بي منطقيشان مي شود.

 

بعیدی نژاد: امیدوار باشیم "گاندو" آمریکایی‌ها را به اشتباه نیانداخته باشد

حمید بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: آمریکایی‌ها بعد از واکنش تند جهانی در مقطع اولی که می‌خواستند علیه دکتر ظریف تحریم اعلام کنند از موضع خود عقب نشینی کرده بودند.

 

امیدوار باشیم که اهانت‌های سریال "گاندو" آمریکایی‌ها را به اشتباه نینداخته باشد.

 

سرپوش 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------