آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

آمریکا به دنبال استقرار موشک‌های میان‌برد در آسیا/ مسکو به صورت پنهانی سامانه موشکی با قابلیت هدف گرفتن اروپا تولید می‌کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,موشک‌های میان‌برد هسته‌ای
به دنبال خروج واشنگتن از پیمان منع گسترش موشک‌های میان‌برد هسته‌ای با روسیه، وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد که از استقرار فوری موشک‌های میان‌برد در آسیا حمایت می‌کند.

به گزارش فارس، بعد از خروج روز گذشته (جمعه) واشنگتن از پیمان منع گسترش موشک‌های میان‌برد هسته‌ای (INF) با روسیه، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد که کشور وی توسعه همه‌جانبه موشک های میان‌برد را آغاز می‌کند.

 

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، اسپر امروز (شنبه) اعلام کرد که از استقرار فوری موشک‌های میان‌برد زمین به هوا در آسیا حمایت می‌کند.

 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا گزینه استقرار چنین موشک‌هایی در آسیا را مورد بررسی قرار می دهند، گفت: «بله، تمایل به چنین چیزی دارم».

 

رئیس پنتاگون ادامه داد: «ترجیح می‌دهم ظرف چندین ماه (استقرار در آسیا) صورت گیرد...اما چنین چیزهایی به زمان بیشتری در مقایسه با آنچه انتظار دارید، نیاز دارد».

 

لندن: مسکو به صورت پنهانی سامانه موشکی با قابلیت هدف گرفتن اروپا تولید می‌کند

در پی خروج واشنگتن از معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد، وزیر خارجه انگلیس مدعی شد که مسکو به صورت محرمانه در حال تولید و استقرار یک سامانه موشکی بسیار قدرتمند است که قادر است پایتخت‌های اروپایی را هدف بگیرد.

 

در پی خروج واشنگتن از معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد با روسیه (INF) ، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس، روسیه را بعنوان مقصر شکست  این معاهده معرفی کرد و مدعی شد که مسکو، به صورت محرمانه در حال تولید و استقرار یک سامانه موشکی بسیار قدرتمند است که قابلیت هدف قرار دادن پایتخت‌های اروپایی از جمله «لندن» را دارا است.

 

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارش کرد، راب در ادامه تصریح کرد که این اقدام روسیه، «امنیت اروپا را تهدید می‌کند» و خواستار حمایت بریتانیا از پاسخ ناتو به این وضعیت شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------