آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

سناتور آمریکایی: اعتماد به طالبان بدتر از توافق هسته‌ای است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,سناتور آمریکایی
سناتور جمهوری‌خواه آمریکا با انتقاد شدید از توافق احتمالی کشورش با طالبان، آن را اشتباهی شدیدتر از توافق هسته‌ای اوباما با ایران خواند. 

به گزارش فارس، «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، درباره خروج این کشور از افغانستان به کاخ سفید هشدار داد.

 

گراهام در حساب توئیتری خود در این باره نوشت: اعتماد به طالبان برای کنترل گروه ترویستی القاعده، داعش و سایر گروه‌های «اسلامگرای رادیکال» موجود در افغانستان «به عنوان نیروهای جایگزین برای نیروهای ضد تروریسم ایالات متحده» یک اشتباه شدیدتر از توافق هسته‌ای ایران با اوباما خواهد بود.

 

وی افزود: هر توافقنامه صلحی که توانایی آمریکا در مبارزه با تروریسم را در افغانستان انکار کند، توافق صلح نیست و آن راه را برای حمله دیگری به منافع آمریکا در سراسر جهان باز می‌کند.

 

این سناتور جمهوری‌خواه ادامه داد: «ترامپ باید از اشتباهات اوباما درس عبرت بگیرد. باهوش باشد و به تیم امنیت ملی خود توجه کند.»

 

گراهام که از حامیان جدی حضور و مداخله آمریکا در خاورمیانه بوده است، از تصمیم باراک اوباما رئیس‌جمهور وقت آمریکا برای خروج این کشور از عراق نیز انتقاد کرده بود.

 

این اظهارات گراهام در حالی بیان شد که شب گذشته گزارش‌هایی مبنی بر برگزاری نشست افغانستان و مذاکرات با طالبان با حضور ترامپ و برخی از معاونان و وزرای آمریکا در کاخ سفید منتشر شد.

 

پس از این نشست، یک مقام ارشد به خبرنگاران گفت که تمایل ترامپ به خروج از افغانستان «کاملاً مشهود» است.

 

زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه مذاکرات صلح افغانستان، که ماه‌ها در مذاکره با طالبان برای پایان دادن به جنگ آمریکا در افغانستان به‌سر می‌برد، گفت که آخرین دور مذاکرات در اوایل ماه جاری بسیار راهگشا و موثر بوده است.

 

پنتاگون حدود 14000 سرباز در افغانستان دارد که مأموریت آموزش ، مشاوره و کمک به نیروهای محلی در نبرد با طالبان و اجرای عملیات ضد تروریستی علیه گروه‌هایی مانند القاعده و داعش را بر عهده دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------