آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

روسیه: فشار بر ایران تنش‌ها را در خلیج فارس افزایش می‌دهد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , روسیه
سفارت روسیه در لندن طی پیامی تاکید کرد که افزایش فشار بر ایران از سوی آمریکا و انگلیس به تنش‌ها در خلیج فارس دامن می‌زند. 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در لندن با انتشار پیامی نسبت به افزایش تنش‌ها در خلیج فارس هشدار داد و تاکید کرد که این وضعیت در نتیجه فشارهای آمریکا و به دنبال آن، انگلیس بر ایران است.

 

در این پیام آمده است: ما اطمینان داریم که افزایش فشارها بر ایران از سوی آمریکا و انگلیس، به‌ویژه به دلیل ایجاد ائتلافی موسوم به "ماموریت محافظت از دریانوردی آزاد" تنها منجر به تشدید تنش‌ها در خلیج فارس خواهد شد.

 

در ادامه پیام سفارت روسیه آمده است: مسکو سال‌هاست که از رویکرد دیپلماتیک برای حل بحران‌های منطقه حمایت کرده است. ما بر این باوریم که این، تنها از طریق ایجاد یک سیستم فراگیر امنیت منطقه‌ای به دست خواهد آمد. به همین منظور، یک سازوکار مبنی بر مفهوم امنیت جمعی در خلیج فارس که در سال 2004 توسط روسیه طراحی شد و اکنون طبق آخرین روندها به‌روز رسانی شده است، می‌تواند راهگشا باشد.

 

در این میان، دیپلمات‌های روس نیز این پیشنهاد را با طرف انگلیسی در میان گذاشته و تاکید کرده‌اند که مسکو آماده رایزنی درباره این مسئله با تمام طرف‌های مربوطه است.

 

بنابر این گزارش، تنش‌ها در خلیج فارس از زمان اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی و بمب‌افکن ها به منطقه افزایش یافته است. آمریکا همچنین با ادعای اینکه ایران در چند حادثه دریایی اخیر در آب‌های خلیج فارس دست داشته است اعلام کرده که قصد دارد یک نیروی دریایی بین‌المللی برای محافظت از کشتیرانی در این منطقه ایجاد کند که با مخالفت شدید ایران روبرو شده است.

 

تاکنون کشورهای بزرگی همچون آلمان اعلام کرده‌اند که قصد ندارند به این ائتلاف بپیوندند.

 

به گزارش ایسنا، مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند که نیروهای خارجی باید خلیج فارس را ترک کنند و تامین امنیت این منطقه و محافظت از کشتی‌ها باید بر عهده ایران و سایر بازیگران منطقه‌ای باشد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------