آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اسرائیل مطمئن شده که ترامپ وارد اقدام نظامی علیه ایران نخواهد شد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,اسرائیل
زهیر أندراوس در رای الیوم نوشت: هیچ عاقلی در این مورد اختلاف نظر ندارد که اسرائیل، از دولت‌هایی است که واشنگتن را به سمت جنگ با ایران در خلیج فارس سوق می‌دهد و هدف صهیونیست‌ها از این اقدام، از یک سو محافظت از خطوط دریانوردی ویژه آن و از سوی دیگر، تسویه حساب با جمهوری اسلامی است. اما به گزارش منابع امنیتی و سیاسی بلند پایه در تل آویو، شکاف‌های واقعی در ائتلاف منطقه‌ای ایجاد شده است که ایالات متحده امیدوار بود بتواند برای مقابله با ایران، تشکیل دهد. در همین رابطه، روزنامه اسرائیلی هآرتص در گزارشی تاکید کرده است که شکاف‌های زیادی در ائتلاف منطقه‌ای مورد نظر ایالات متحده، برای مقابله با ایران وجود دارد. 

به گزارش انتخاب ؛ در ادامه این مطلب آمده است: اما این منابع عبری معتقدند که خویشتنداری آمریکا نسبت به ایران، به اضافه خسارت‌های زیاد و دستاورد‌های اندکی که عربستان و امارات در جریان جنگ یمن داشته اند، اسرائیلی‌ها را بر آن داشته است تا از دولت‌های عربی خلیج فارس بخواهند در سیاست‌های خود در قبال ایران تجدید نظر کنند.

 

پس از تصمیم امارات برای خروج از جنگ یمن، تل آویو سعودی‌ها را از شکست دادن حوثی ها، به تنهایی، ناتوان می‌بیند و معتقد است که نتیجه حمایت ایران از حوثی ها، حمله این گروه به سکو‌های نفتی در عربستان و امارات، بوسیله پهپاد‌ها بوده است.

 

منابع عبری تلاش‌های سعودی در یمن را شکست خورده می‌دانند؛ در حالی که ایرانی‌ها می‌توانند دستاورد مهمی در میدان یمن داشته باشند و این، یک نکته منفی برای ائتلاف مخالف با ایران است. علاوه بر اینکه تردید دولت‌های عربی در مورد اقدامات ترامپ علیه ایران، که وارد پیچیدگی‌های زیادی شده است، این دولت‌ها را بر آن داشته است تا مواضع قبلی خود در قبال ایران را تغییر دهند.

 

این بدبینی حتی در خود دولت عبری نیز راه یافته است و با اینکه هیچ صحبت علنی در این باره نمی‌شود، منابع امنیتی و سیاسی بلند پایه در اسرائیل، حتم دارند که دولت ترامپ وارد اقدام نظامی علیه ایران نخواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------