آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

العربی الجدید: تسلیم شدن ایران در برابر آمریکا غیرممکن است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,
وبگاه خبری العربی الجدید، استحکام جبهه داخلی ایران و تمدن ریشه دار ایرانی‌ها را مانع تسلیم شدن این کشور در برابر آمریکا خواند و نوشت: ائتلاف دریایی آمریکا فقط موجب تقویت نقش مقاومت می‌شود.

به گزارش فارس، وبگاه خبری العربی الجدید در یادداشتی با عنوان «واشنگتن و ممکن نشدن تسلیم ایران»، جبهه داخلی مستحکم و تمدن عمیق ایران را موجب شکست تهدیدهای آمریکا برای تسلیم کردن آن توصیف کرد.

«محمد عیاش» در مقدمه این یادداشت آورده است: جهان با هر روز تازه متحول می‌شود در حالی که ایالات متحده اصرار دارد برای هر کسی که با دیدگاه و استراتژی آن برای تثبیت هژمونی آمریکایی مخالف است ، تغییرها و تحولات را نادیده بگیرد و از همان ابزارهای منسوخ و قدیمی استفاده کند.

اما به عقیده نویسنده دوره‌ای که آمریکا بخواهد سیاست تهدید بکار بگیرد گذشته است و واقعیت‌های متعددی است که هیچ کشوری حتی در سطح قدرت آمریکا یا غیر آمریکا نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

العربی الجدید نوشت: جمهوری اسلامی ایران از آسمان به زمین نیفتاده است. ریشه‌های آن از آن طرف کره زمین هم می‌تواند بیرون بزند، اما ریشه‌های آمریکا که معلوم الحال است. این کشور با کشتار میلیون‌ها سرخ پوست بومی در قاره آمریکا و فجیع ترین شیوه اشغالگری روی کره زمین پدید آمد.

این وبگاه خبری افزود: سرسختی مقاومت ایران در برابر استعمار و  استکبار آمریکایی در جبهه داخلی مستحکم و غیر قابل نفوذ آن نهفته است. واشنگتن غالباً این سیاست مخرب (فتنه انگیزی) را اتخاذ می‌کند تا باعث فروپاشی و عدم تعادل در موازنه‌های ایران شود اما ایران از وضعیتی منحصر به فرد برخوردار است. نکته ای که نمی‌توان آن را در مناقشه کنونی نادیده گرفت.

نویسنده تصریح کرد: موفقیت ایران در دانستن اینکه باید در کجا بایستد یا چه موضعی بگیرد و موفقیت آن در روابط و ائتلاف‌هایش، ارباب کاخ سفید یعنی دونالد ترامپ را نگران کرده است، زیرا او بارها با توئیت‌های خود تلاش کرده به اصطلاح سیاه چاله‌ای را در بدنه کشور متمدن ایران ایجاد کند، همچنین سریال بدعهدی‌های بی وقفه آمریکا به ایران توان بیشتری برای مقاومت و انتقال از سنگر دفاعی به تهاجمی داده است و بالا رفتن سطح غنی سازی اورانیوم در ایران اولین شاخص و شاهد این امر است و آخرین نیست.

به نوشته العربی الجدید، در مورد طرف مقابل ایران ، موازنه‌های سیاست، برنامه ریزی و سازماندهی بین متحدان آن به هم ریخته است.  واشنگتن از پادشاهان و شاهزادگان عرب اخاذی می‌کند و برای پرداخت هزینه‌های حفاظت از آنها درخواست می‌دهد. حتی بین خود این شاهزادگان عرب هم اختلاف است. امارات ناگهان از یمن عقب نشینی می‌کند  و متحد سعودی خود را در این کارزار تنها می‌گذارد. تحولات جدید در عرصه یمن هم که همه محاسبات آنهایی را که به منظور سلطه بر یمن آمده بودند به هم ریخت.

این وبگاه خبری افزود: وقتی واشنگتن تصمیم می‌گیرد ناوشکن‌ها، ناوچه‌ها و ناوگان دریایی خود را به آب‌های خلیج (فارس) بفرستد، از متحدین خود می‌خواهد تا دنباله رو راه آن باشند و از شصت کشور درخواست می‌کند به بهانه محافظت از  امنیت کشتیرانی و صادرات نفت و دیگران به ائتلاف دریایی مذکور ملحق شوند، این نشانه ناتوانی آمریکا در مقابله با تهدیدهای ایران است. بنابراین کشاندن کشتی‌های جنگی فقط هزینه اضافی است که  کشورهای صادر کننده و وارد کننده نفت را تحت فشار قرار می‌دهد و ترازهای سود را به هم می‌ریزد.

نویسنده در ادامه تاکید کرد: ترامپ با جدیت به تهدیدهای ایران می‌نگرد  و چشم به دور دوم ریاست جمهوری خود دوخته است، بنابراین باید در رفتارهای خود تجدید نظر کند. بخصوص در داخل دولت خود که ماهی نیست که دستکم یک نفر در اعتراض به مصیبت، گستاخی و کم تجربگی ترامپ  استعفا ندهد.

وی افزود: واشنگتن بعد از جنایات تگزاس دغدغه ناامنی دارد که احتمالاً نتیجه اظهارات نژادپرستانه ترامپ علیه چهار زن کنگره است  که به آنها گفته بود اگر در آمریکا راحت نیستند به هر جایی که از آنجا آمده اند بازگردند.

به عقیده عیاش، واشنگتن در اقدامات و سیاست‌های غلط خود در قبال منطقه تجدید نظر خواهد کرد. او از آخرین اهرم فشار خود هم علیه ایران استفاده کرده و فایده ای نداشت.   آخرین آن الحاق اسرائیل به ائتلاف دریایی آمریکا است که موقعیت مثبتی برای تهران در دفاع از خلیج (فارس) به ثبت خواهد رساند، اگرچه برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از مشارکت اسرائیل در آن استقبال می‌کنند.

نویسنده تاکید کرد: درست است که مشارکت اسرائیل در ائتلاف نظامی خلیج (فارس) سازش و عادی سازی را نزدیک‌تر می‌کند، زیرا افسران اسرائیلی و سعودی و اماراتی گرد هم جمع خواهند شد  تا برای مقابله با تهدیدهای ایران هماهنگی کنند و نقشه بکشند، اما  این شرایط موجب تقویت نقش مقاومت در برابر هجمه امپریالیسم می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------