آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ترامپ: من به دنبال یک ایران قوی هستم و ما به دنبال تغییر رژیم در ایران نیستیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ترامپ

 

«دونالد ترامپ » رییس جمهوری آمریکا که همواره از تشدید تحریم ها علیه ملت ایران و ترغیب همپیمانان خود برای پیوستن به فشارحداکثری آمریکا علیه جمهوری اسلامی با هدف فروپاشی اقتصاد ایران سخن گفته است در اظهاراتی متناقض مدعی شد که بدنبال ثروتمند کردن مردم ایران است . 

 

وی روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر در بیاریتز فرانسه؛ با اشاره به موضوع ایران گفت: ما خواهان آن هستیم که ایران را بار دیگر ثروتمند کنیم.

 

ترامپ در این مصاحبه که شبکه تلویزیونی سی ان ان بخش هایی از آن را به طور مستقیم پوشش تصویری داد؛ خاطر نشان کرد : ما نیازمند توافق جدیدی با ایران هستیم.

 

رییس جمهوری آمریکا درحالی مدعی «توافق جدید با ایران» شد که در اردیبهشت ماه سال گذشته از توافقنامه هسته ای( برجام) خارج شد و این در حالی است که بسیاری از کارشناسان آشنا به امور هسته ای ؛ معتقدند برجام جایگزینی ندارد.

 

ترامپ در ادامه اظهارات خود همچنین ادعا کرد: ما می خواهیم ایران را بار دیگر ثروتمند کنیم اگر آنها ( ایران  ) نخواهند ؛ همچنان فقیر خواهند ماند.

 

وی  در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا مایل به ملاقات با وزیر خارجه ایران است،‌گفت: الان زود است و درحال حاضر مایل به ملاقات با ایران نیست اما آنچه مکرون در باره ایران انجام می دهد را محترم می شمارد.

 

ترامپ پیش از این برخلاف صحبت های امروز خود، بارها آمادگی اش را برای مذاکره پیش شرط با ایران اعلام کرده بود.

 

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آبا امانوئل مکرون  شما را در جریان دعوت از وزیر خارجه ایران برای سفر به بیاریتز محل برگزاری اجلاس گروه هفت قرار داده بود ؛ گفت : مایل نیستم دراین زمینه صحبت کنم اما می دانستم که قرار است وی (ظریف) بیاید و با رئیس جمهوری مکرون دیدار کند.

 

ترامپ افزود: ایران درحال حاضر در شرایط دشواری قرار دارد و این وضعیت خوبی از جنبه اقتصادی نیست اما مهم نیست،  ما می توانیم خیلی سریع آنرا درست کنیم من به دنبال یک ایران قوی هستم و ما به دنبال تغییر رژیم در ایران نیستیم چرا که در طی ۲۰ سال گذشته دید (این مساله)  چگونه جواب داد.

 

 وی گفت: فکر نمی کنم روشی را که اکنون ( ایرانی ها) ناگزیر به زندگی کردن  هستند،  قابل قبول باشد و آنچه که ما می خواهیم بسیار ساده است. هسته ای نشوند،  ما ( می توانیم) درباره موشک های بالستیک  و درباره مدت زمان توافق گفت وگو کنیم  چراکه شما می دانید درمدت کوتاهی این قرارداد (کنونی) منقضی می شود، توافقی که رئیس جمهوری باراک اوباما به عمل آورد در مدت زمان کوتاهی منقضی می شود.

 

ترامپ  در ادامه گفت که اوباما برای این توافق کوتاه مدت میلیاردها دلار پول به ایران  داده است .

 

ترامپ گفت:  تا پیش از این ایران ملتی بزرگ بود اما آنها باید تروریسم را متوقف کنند.

 

 

ایرنا 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------