آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ظریف : گفت‌وگوهای سازنده‌ای درباره کاهش تنش در خلیج فارس داشتیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ظریف
وزیر امور خارجه در توییتی به زبان ژاپنی نوشت:‌ در ژاپن، گفت‌وگوهای سازنده‌ای درباره پیشبرد روابط بسیار خوب دوجانبه، کاهش تنش در خلیج فارس و حفظ منافع برجام برای مردم ایران داشتیم. 

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف ظریف پس از گفت‌وگوهای خود با مقامات ارشد ژاپنی در حساب شخصی خود در توییتر به زبان ژاپنی نوشت: «در ژاپن و در دومین بخش از دیدار آسیایی‌ام هستم.»

 

وی با بیان اینکه با وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر ژاپن دیدار کردم، اظهار داشت: «گفت‌وگوهای سازنده‌ای درباره پیشبرد روابط بسیار خوب دوجانبه، کاهش تنش در خلیج فارس و حفظ منافع برجام برای مردم ایران داشتیم. برنامه بعدی: تداوم ابتکار دیپلماتیک در مالزی.» 

 

وزیر امور خارجه عصر روز دوشنبه ابتدا به پکن رفت و با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.  

 

ظریف دیروز عصر از پکن به توکیو آمد و با شینزو آبه و تارو کونو، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.  

 

وی همچنین با محمد سیالا وزیر امور خارجه لیبی که برای شرکت در کنفرانس بین المللی توسعه آفریقا در یوکوهاما حضور دارد نیز گفت‌وگو کرد.

 

ظریف صبح چهارشنبه به وقت محلی در موسسه امور بین‌المللی ژاپن (JIIA) در خصوص سیاست خارجی ایران و چشم‌انداز آینده برجام و تنش‌های جاری در منطقه سخنرانی کرد و به سوالات اساتید، محققان، تجار و روزنامه‌نگاران برجسته ژاپنی پاسخ داد.

 

در ادامه،  کن ماتسزاوا، رئیس و هیرویوکی یوشیتا، عضو هیئت مدیره شورای تعاملات دوستی بین‌الملل ژاپن در محل اقامت ظریف با وی دیدار کردند.  

 

 

  ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------