آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

استرالیا با مواضع آمریکا در برابر ایران و توافق هسته‌ای مخالف است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,آمریکا و استرالیا
سفیر استرالیا در روسیه گفت که پیوستن این کشور به ائتلاف آمریکایی خلیج فارس، به معنی موافق بودن استرالیا با مواضع آمریکا در برابر ایران و توافق هسته‌ای نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، گرام میهان، سفیر استرالیا در روسیه درباره ملحق شدن استرالیا به ائتلاف آمریکایی حفاظت از خلیج فارس گفت: ما بر این عقیده‌ایم که حفاظت از کشتیرانی بین‌المللی‌مان در خطوط آبی بین‌المللی اهمیت داد. اگرچه[این مسیرهای آبی] کاملا خارج از استرالیا هستند، استرالیا کشتی‌رانی دارد و کالاهایی که از جمله نفت دارد که باید از طریق آب‌های بین‌المللی به مقصدشان، استرالیا برسند و دیدگاه سرسختانه ما این است که امنیت کشتی‌رانی در آب‌های بین‌المللی باید حفظ شود.

 

میهان ادامه داد: با صراحت می‌گویم که این به معنی موافق بودن مطلق ما با موضع آمریکا در برابر ایران یا توافق هسته‌ای ایران نیست.

 

وی تاکید کرد که استرالیا با خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای مخالف است.

 

این سفیر استرالیایی همچنین در این باره گفت: بنابراین ما کاملا مراقبیم و می‌گوییم که مشارکت ما در این اقدام دریایی برای حفاظت از کشتیرانی در تنگه هرمز، به معنی این نیست که با تمامی اقدامات آمریکا راجع به توافق هسته موافقیم. اگرچه این دو موضوع مرتبط هستند اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد و من فکر می‌کنم که [آن دسته از] کشورهای اروپایی نیز که ملحق شدن به این اقدام دریایی را بررسی می‌کنند، در همین وضعیت قرار دارند. کشورهای اروپایی به طور کلی با اقدام آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای موافق نیستند.

 

به گزارش ایسنا، به دنبال تنش‌های اخیر ایجاد شده در منطقه خلیج فارس، آمریکا مدتی است با ادعای حفاظت از کشتیرانی آزاد در تنگه هرمز قصد دارد ائتلافی جهانی تشکیل دهد و تا کنون از کشورهای متعددی برای پیوستن به این ائتلاف در خواست کرده است.

 

تا کنون سه کشور انگلیس، استرالیا و بحرین به ائتلاف آمریکایی خلیج فارس پیوسته‌اند.

 

این در حالی است که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به افزایش حضور نظامی کشورهای دیگر در خلیج فارس به بهانه تامین امنیت آن گفته بود: ما ۱۵۰۰ مایل مرز در خلیج فارس داریم. به همین دلیل است که به آن خلیج فارس می‌گویند، خلیج مکزیک نیست و در مجاورت ما است. ما بزرگ‌ترین قدرت خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم و تأمین امنیت و آزادی کشتیرانی جزئی از منافع مهم ما در زمینه امنیت ملی است. هیچ کس نمی‌تواند بدون ایران در این آب‌ها امنیت را تأمین کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------