آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

بازتاب سخنان امروز روحانی درباره رد مذاکره دوجانبه ایران و آمریکا در رسانه‌های جهان



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,روحانی
سخنان رییس‌جمهور ایران در جلسه امروز مجلس مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. 

به گزارش ایلنا، حسن روحانی رییس‌جمهور ایران در جلسه رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی در مجلس گفت: هیچ تصمیمی برای مذاکره با آمریکا نداریم .

 

سخنان رییس‌جمهور ایران درمورد رد امکان مذاکره با آمریکا موردتوجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت:

 

رویترز در خبری در این مورد نوشت: حسن روحانی در روز سه‌شنبه بار دیگر تاکید کرد تا زمانی که تحریم‌ها به صورت کامل برداشته نشود، ما هیچگونه مذاکره دو جانبه‌ای با آمریکا نخواهیم داشت. روحانی اضافه کرد که ما هیچ تصمیمی برای مذاکره دوجانبه با آمریکا نداریم. تاکنون تلاش‌های زیادی در این خصوص صورت گرفته است اما پاسخ ما به این پیشنهادات و تلاش‌ها همواره منفی بوده است. 

 

وی هم چنین اضافه کرد: اگر آمریکا تحریم‌ها را بردارد می‌تواند به مذاکرات چندجانبه میان ایران و اعضای برجام بازگردد.

 

راشاتودی هم در خبری به سخنان امروز روحانی در مجلس پرداخت و در این باره نوشت: رییس‌جمهور ایران گفت که هرگز با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم. 

 

جروزالم‌پست هم رسانه دیگری بود که به سخنان رئیس‌جمهوری ایران پرداخت و در این باره نوشت: ایران با آمریکا مذاکره نمی‌کند مگر اینکه تحریم‌ها کاملا برداشته شود. در این خبر می‌خوانیم که از قول روحانی آمده است: همانطور که در گذشته گفته‌ایم باز هم می‌گوییم ما با آمریکا به صورت دوجانبه دیدار نخواهیم کرد. این کار را در گذشته انجام نداده‌ایم و در آینده هم انجام نخواهیم داد. تنها در صورتی که تحریم‌ها برداشته شود آمریکا می‌تواند به مذاکرات چندجانبه ما با سایر اعضای برجام بازگردد.

 

اردوپوینت هم در خبری در این باره نوشت: روحانی امکان هر مذاکره دو جانبه با آمریکا را رد کرد. 

 

یورونیوز هم رسانه دیگری بود که به سخنان رئیس‌جمهور ایران پرداخت و در خبر خود نوشت: روحانی در مجلس گفت که پاسخ ایران همواره به پیشنهاد مذاکره دوجانبه با آمریکا منفی بوده است.  تاکنون تلاش‌های زیادی برای دیدار دوجانبه میان ایران و آمریکا صورت گرفته ست که تمام این تلاش‌ها با پاسخ منفی ما همراه بوده است. 

 

خبرگزاری فرانسه هم با انتشار سخنان رئیس‌جمهور ایران در مورد رد امکان هرگونه مذاکره دوجانبه میان ایران و آمریکا نوشت: روحانی امکان هرگونه مذاکره دوجانبه میان ایران و آمریکا را رد کرد و گفت: پاسخ ایران به چنین درخواست‌هایی همواره منفی است. 

 

دیلی استار هم در اخبار خود بخشی را به سخنان رییس‌جمهور ایران در مورد رد امکان مذاکره با ترامپ و بدعهدی اروپاییان برای اجرای تعهدات خود در قبال ایران اختصاص داد. 

 

آسوشیتدپرس هم در خبری به سخنان رئیس‌جمهور ایران پرداخت و در این باره نوشت: حسن روحانی در سخنان امروز خود گفت که اروپا نتوانسته است تعهدات برجامی خود را اجرا کند. همچنین در بخشی از این خبر به سخنان رئیس‌جمهور ایران مبنی بر رد امکان هرگونه مذاکره دوجانبه با آمریکا پرداخته شده است.

 

اسپوتنیک نیز در این باره نوشت: رئیس‌جمهور ایران در سخنان امروز خود امکان مذاکرات دوجانبه با آمریکا را رد کرد و در این خصوص گفت: مذاکره با آمریکا تنها در صورت لغو تحریم‌ها در چهارچوب مذاکرات چندجانبه با آمریکا و دیگر اعضای برجام صورت خواهد گرفت.

 

رادیو اروپای آزاد هم رسانه دیگری بود که در اخبار خود به سخنان ریاست‌جمهوری ایران پرداخت و بر سخنان روحانی مبنی بر رد امکان هرگونه مذاکره تاکید کرد.

 

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------