آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

معاون ظریف: به آمریکا اعتماد نداریم و با آنها مذاکره نمی‌کنیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,معاون ظریف
معاون وزیر امور خارجه ایران شامگاه دوشنبه در مصاحبه ای تاکید کرد که تهران هیچگونه اعتمادی به آمریکا نداشته و با این کشور مذاکره نخواهد کرد. 

به گزارش فارس، «محمد کاظم سجاد پور» معاون وزیر امور خارجه ایران دوشنبه شب گفت که به آمریکا اعتماد نداریم و امکان گفت‌وگو با چنین کشوری وجود ندارد.

 

سجاد پور که با الجزیره مصاحبه می‌کرد به تجاوزهای اسرائیل به لبنان اشاره کرد و گفت این تجاوزها تنها علیه حزب الله نبوده بلکه علیه تمام لبنانی‌ها به شمار می‌آید.

 

معاون وزیر امور خارجه ایران مخالفت تهران با تقسیم یمن را ابراز داشته و گفت که ما از ملت یمن برای هیمنه منطقه‌ای خود استفاده نمی‌کنیم.

 

وی افزود که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای باعث از بین رفتن ثبات در منطقه گردیده و اگر آمریکا قادر بود که نظام ایران را تغییر دهد بدون تردید این اقدام را انجام می داد.

 

آمریکا یکسال پیش علی‌رغم مخالفت‌های کشورهای امضاکننده برجام و پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام، به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شد و اعمال فشار به تهران را به امید وادار کردن ایران به مذاکره مجدد درباره یک توافق جدید در پیش گرفت. 

 

جمهوری اسلامی ایران نیز بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و در پایان یک سال، به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند، مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------