آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

روحانی: راهپیمایی بزرگ و باشکوه اربعین معجزه ماندگار تاریخی است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,روحانی
رئیس جمهوری در پیامی به «برهم صالح» رئیس جمهوری و «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق، با قدردانی از تلاش همه مردم، مسئولان، علما و به‌ویژه مقام مرجعیت برای تامین امنیت کامل و میهمان‌نوازی از زائرین اربعین حسینی، تصریح کرد: این گردهمایی بیش از پیش نشان داد که اربعین فقط یک مناسبت تقویمی نیست، بلکه معجزه ماندگار تاریخی و قوی‌ترین رسانه برای معرفی فرهنگ حسینی و قیام عاشورایی است.

 به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری،  حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این پیام خطاب به "برهم صالح " رئیس جمهوری و عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق، اظهار داشت: در راهپیمایی بزرگ و باشکوه اربعین حسینی که امسال با حضور و مشارکت بی‌نظیر و میلیونی عاشقان ولایت و مشتاقان آزادی و آزادگی برگزار شد، بار دیگر حماسه‌ای جاودانه و به یادماندنی خلق و پیام آزادگی و جوانمردی عاشورا به گوش همه جهانیان رسانده شد. این گردهمایی بیش از پیش نشان داد که اربعین فقط یک مناسبت تقویمی نیست، بلکه معجزه ماندگار تاریخی و قوی‌ترین رسانه برای معرفی فرهنگ حسینی و قیام عاشورایی است.

 

وی در این پیام تصریح کرد: این همایش جهانی سرشار از برکات است که هر سال بیش از پیش ابعادی آشکارتر می‌یابد و تجلی همبستگی و اتحاد و نزدیکی صمیمانه ارادتمندان رسالت و ولایت به‌ویژه در بین مردم دو کشور ایران و عراق و تشکیل جبهه‌ای واحد علیه ظلم، تبعیض و خشونت است.

 

رئیس جمهوری در این پیام بیان کرد:‌ لازم می‌دانم از همه مسئولان، علما و به‌ویژه مقام مرجعیت که با تأمین امنیت کامل و میهمان‌نوازی از زائران، از هیچ کوششی دریغ نکردند، صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

 

روحانی عنوان کرد: تلاش مردم متدین و فداکار عراق و موکب داران عزیز آن کشور که خالصانه و سخاوتمندانه پذیرای میلیون‌ها زائر ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی بودند، شایسته نهایت تجلیل و قدردانی است.

 

وی در این پیام با آرزوی توفیقات روزافزون برای وی و تمامی تلاشگران برگزاری این مراسم با شکوه، پیوند دوستی، سربلندی و اقتدار هر چه بیشتر دو کشور دوست و برادر ایران و عراق را از خداوند بزرگ مسالت کرد.     

 

 

         

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------