آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

راه‌اندازی مدار ثانویه راکتور اراک تا دو هفته آینده / تولید آخرین نسل سانتریفیوژ در ایران‌



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , راکتور اراک
دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه امروز ظرفیت تولید ۲۵ تن آب سنگین در کشور را داریم گفت: تا دو هفته آینده مدار ثانویه راکتور در حال بازطراحی اراک راه‌اندازی می‌شود. 

به گزارش تسنیم ، سیدعلی‌اصغر زارعان صبح امروز در چهل و هشتمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان با تقدیر از برگزارکنندگان چهل و هشتمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در استان کرمان اظهار داشت: هر چه داریم از عاشورا بوده و راهپیمایی اربعین در جهان بی‌همتاست.

 

وی با بیان اینکه باید افتخار کنیم که شیعه هستیم و در کشور ایران زندگی می‌کنیم گفت: سازمان انرژی اتمی وظایف حاکمیتی را پیگیری می‌کند و تولید انرژی پاک، رادیوداروها، لیزرها و چرخه سوخت برخی وظایف این سازمان است.

 

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ پنهان‌کاری ندارد و تمام دستاوردهای هسته‌ای آن صلح‌آمیز است افزود: دشمنی دشمن هیچ‌وقت کم نمی‌شود و انرژی هسته‌ای یک بهانه است.

 

وی با بیان اینکه حرف آنها چیز دیگری است و آنها مسائل ایدیولوژیکی با ما دارند گفت: نظام سلطه به دنبال آن است که هزینه‌های ما را افزایش دهد و ما باید این مسئله را مدیریت کنیم و هزینه‌های کشور را با مدیریت کاهش دهیم.

 

زارعان با اشاره به اینکه امروز کشور از اقتدار بزرگی برخوردار بوده و توانستیم مقابل دشمن بایستیم بیان کرد: نباید به آنچه که هستیم بسنده کنیم و اگر حرکت علمی خود را متوقف کنیم مطمئن باشیم دشمن بر ما می‌تازد.

 

وی با بیان اینکه سختی‌ها قابل گذر است گفت: ما چهل سال است که تحریم هستیم و این تحریم‌ها یکی دو سال نبوده و از خیلی قبل‌ترها کشور و مردم ما تحریم بوده‌اند.

 

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با یادآوری اینکه نیروگاه‌هایی از سال 53 در سطح کشور برای ایجاد برق هسته‌ای تعریف شده که یکی از آنها در بوشهر راه‌اندازی شده و الان در مدار است افزود: ما نیازمند برق پایدار و ماندگار در کشور هستیم و باید این نوع نیروگاه‌ها در کشور را افزایش بدهیم.

 

وی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم یک باتری‌خانه در کشور داشته باشیم و به‌همین دلیل چرخه سوخت در کشور در حال عملیاتی شدن است گفت: ایران در این عرصه جزو 10 کشور دارنده چرخه سوخت هسته‌ای است و علم ایجاد آن را دارد که باعث عصبانیت غربی‌ها شده است.

 

زارعان با اشاره به اینکه صنعت هسته‌ای کشور امروز بومی است و تمام دولت‌ها در کشور کمک کردند تا چرخه سوخت کشور بومی شود افزود: امروز در طراحی و ساخت انواع سانتریفیوژ در کشور خودکفا هستیم و هر نوع ساتریفیوژی که بخواهیم، می‌سازیم و هیچ مشکلی نیست.

 

وی با بیان اینکه مهم‌تر از سانتریفیوژ وجود کیک زرد است گفت: ماده اولیه راهبردی و استراتژیک ما کیک زرد است که به آن دسترسی داریم و همه دنیا می‌توانند خرید کنند اما به جمهوری اسلامی نمی‌فروشند.

 

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه ما به این تکنولوژی دست پیدا کردیم و خودمان کیک زرد تولید می‌کنیم افزود: قبل از پیروزی انقلاب حدود 500 تن کیک زرد از آفریقای جنوبی داشتیم اما امروز دانش تولید آن را داریم.

 

وی با بیان اینکه استقلال هزینه دارد و باید هزینه آن را پرداخت کنیم افزود: مقام معظم رهبری حمایت‌های زیادی از صنعت هسته‌ای کشور کردند و خوشبختانه امروز به دستاوردهای زیادی در این حوزه دست پیدا کردیم.

 

زارعان با اشاره به اینکه سالانه 20 تن آب سنگین تولید می‌کنیم و به بعضی کشورها صادر می‌کنیم گفت: امروز ظرفیت تولید 25 تن آب سنگین را داریم در حالی‌که روز اول فکر می‌کردند ما بلف می‌زنیم.

 

وی با بیان اینکه تا دو هفته آینده مدار ثانویه راکتور در حال بازطراحی اراک راه‌اندازی می‌شود و این مدار ثانویه 50 درصد راکتور اراک است افزود: این اتفاقات و این دستاوردها حاصل آینده‌نگری، کار و مدیریت جهادی و بصیرت است.

 

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه ظرفیت غنی‌سازی ایران زیاد است و آنچه که مورد نیازمان باشد غنی‌سازی انجام می‌دهیم عنوان کرد: الزامات نه‌گانه‌ای که مسئولان در بحث مذاکرات داشتند چند تا در حوزه هسته‌ای بود.

 

وی با بیان اینکه عدم اعتماد باعث شد که ما اول اورانیوم مدنظر را بگیریم و بعد اورانیوم بدهیم گفت: امروز یک‌هزار و 44 سانتریفیوژ در فوردو و 5 هزار سانتریفیوژ در نطنز فعال است.

 

زارعان با اشاره به اینکه سانتریفیوژ با سو 24 نیز در نمایشگاه امروز در کرمان به نمایش گذاشته است بیان کرد: در سازمان انرژی اتمی متخصصان ما با وضو کار می‌کنند و پروژه‌ها با نام ائمه اطهار نام‌گذاری می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این موفقیت‌ها حاصل توکل و ایمان به خداست گفت: هدفگذاری ما در برنامه‌ها کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت است و هیچ توقفی نداریم.

 

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه امروز بیشترین مرگ و میر ما در کشور در حوزه سرطان‌هاست افزود: پروژه تترا که استانداردسازی رادیودارو است در حال انجام است و در سازمان انرژی اتمی آن را پیگیری می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه در هفته 190 بیمارستان در کشور را رادیودارو می‌دهیم و به بعضی از کشورها نیز صادرات داریم گفت: جوانان دانشمند ایرانی کار کردند و دشمن از این روحیه و ایمان آنها به خدا می‌ترسد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------